رهایی از اعدام دو زندانی در ساری و گرگان

شنبه ۱۸ اردیبهشت، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۰۸-SOS Iran- دو زندانی در شهرهای ساری و گرگان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا کسب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک زندانی محکوم به اعدام در ساری از چوبه دار رهایی یافت.روابط عمومی زندان‌های مازندران اعلام کرد: یک زندانی که به اتهام قتل همسرش از مرداد ماه سال ۱۳۹۶ در زندان ساری تحمل کیفر می‌کرد و حکم اعدام وی توسط مراجع ذیصلاح قضایی صادر و به تأیید دیوان عالی کشور رسیده بود، با کمک شورای حل اختلاف زندان ساری به رضایت اولیاء دم منجر شد.

روابط عمومی زندان‌های مازندران در ادامه آورده است: رییس و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف زندان طی هماهنگی‌های قبلی به منزل مسکونی خانواده مقتول مراجعه کرده و طی نشستی چند ساعته، با بخشش اولیاء دم، زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در گلستان

به گزارش رکنا، یک زندانی در گلستان پس از ۲۰ سال با رضایت اولیای دم از پای چوبه دار نجات یافت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: محکوم به اعدام فردی است در آستانه ۴۰ سالگی که ۲۰ سال پیش در پی مشاجره لفظی مرگ جوان دیگری را رقم زد.

هادی هاشمیان افزود: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست اولیای دم، حکم اعدام صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: درگذشت مادر مقتول روند اجرای حکم را مدتی به تأخیر انداخت اما دوباره با درخواست خواهران و برادران مقتول، حکم اعدام دوباره در نوبت اجرا قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: سالهای گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و ریش سفیدان دو خانواده پادرمیانی کردند اما اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

هاشمیان گفت: در آخرین مرحله پیش از اجرای حکم اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و عوامل برنامه مثل ماه شبکه سه، پادرمیانی کردند و دقایقی پیش اولیای دم بزرگوارانه از حق قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم اعدام منصرف شدند.

 وی در خاتمه گفت: این چهارمین محکوم به اعدام استان گلستان است که از ابتدای امسال بخشیده شد. پارسال هم با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف ۲۶ محکوم به اعدام فرصت دوباره زندگی یافتند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال