رهایی یک زندانی از اعدام در اردبیل / نجات هشت زندانی از چوبه دار در مازندران از ابتدای سال جاری

شنبه ۰۸ خرداد، ۱۴۰۰-۲۰۲۱-۰۵-۲۹-SOS Iran- یک زندانی در اردبیل که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت. همچنین رئیس کل دادگستری استان مازندران از رهایی ۸ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم، از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از فارس، یک زندانی در اردبیل که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

سرپرست زندان‌های استان اردبیل گفت: مددجویی که در جریان درگیری مرتکب قتل نفس شده و از سال ۹۷ در زندان اردبیل حبس بود، پس از تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور پرونده در دستور کار شعبه اول شورای حل اختلاف زندان اردبیل قرار گرفت.

 یاسر امجدی افزود: اعضای این شورا به همراه مسؤولان زندان، مددکاران اجتماعی و معتمدین شهر بارها جهت اخذ رضایت به منزل شکات واقع در شهرستان رشت مراجعه و مذاکراتی صورت گرفته بود که نهایتا پس از دعوت شکات به شورای حل اختلاف زندان اردبیل، رضایت اولیای دم اخذ و زندانی محکوم به اعدام نجات یافت.

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ رهایی ۸ زندانی از اعدام در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ زندانی در مازندران که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: این زندانیان در سال‌های گذشته مرتکب قتل عمد شده بودند و پس از رسیدگی‌های قضایی حکم اعدام در خصوص نامبردگان صادر شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال