معوقات کارگران شهرداری های سی سخت و کوت عبدالله

چهارشنبه ۱۳ مرداد، ۱۴۰۰-۰۴٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- کارگران شهرداری سی‌سخت از مطالبات مزدی یک ساله خود خبر دادند. همچنین کارگران شهرداری کوت عبدالله از معوقات مزدی خود و وعده مسئولان برای پرداخت مطالباتشان خبر دادند.

به گزارش  هرانا به نقل از ایرنا، بیش از ۵ ماه از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت می گذرد و با اینکه کارگران شهرداری متحمل بیشترین زحمت شده اند اما هنوز حقوقی دریافت نکرده اند در حالی که پیش از زلزله نیز ۷ ماه حقوقشان عقب افتاده بود.

محمد علیزاده که ۱۲ ماه حقوق معوق دارد، می گوید: خانه ام در زلزله آسیب جدی دیده است و برای بهره مندی از تسهیلات نه می توانم ضامن کسی بشوم و نه کسی می تواند ضامنم شود.

وی ادامه می دهد: برای بانک که اهمیتی ندارد که ما چند ماه حقوق نگرفته ایم و برای تسهیلاتی که در گذشته گرفته بودیم حساب هایمان را مسدود کرده اند در نتیجه الان حتی نمی توانیم تسهیلات دریافت کنیم.

زارع کارگر دیگری است که می گوید چند ماهی یک بار حقوق دریافت کرده ایم که الان دقیقا آخرین باری که حقوق گرفته ایم را به خاطر ندارم.

وی اضافه می کند مشکلات پرداخت حقوق در شهرداری سی سخت مربوط به چندین سال است اما با زمین لرزه متاسفانه ما هم زندگی خودمان را از دست داده ایم و هم حجم کارمان چندین برابر شده است و همین هم باعث پایین آمدن صبر و تحملمان شده است.

وی می افزاید پنج ماه است که در چادر و کانکس و خانه نا ایمن هستم و از صبح تا شب در حال کار هستم اما عملا دست خالی و با شرمندگی به خانه بر می گردم.

معاون شهردار سی سخت ضمن تایید معوقات کارگران شهرداری، درباره چرایی تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران گفت: این بدهی مربوط به یک سال اخیر نیست و بخشی از آن از شهرداران مختلف به جا مانده است.

علی جهانفکر افزود: پرسنل شهرداری سی سخت تا پیش از دوره جدید حدود ۶ تا ۸ ماه مطالبات معوق داشتند که بخشی از آن نیز جبران شد اما پس از زمین لرزه باز هم شرایط پرداخت حقوق کارگران دشوار شد.

معوقات مزدی کارگران شهرداری کوت عبدالله

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری کوت عبدالله از وعده مسئولان برای پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این کارگران گفتند: بزرگان شهر واسطه شده‌اند و شهرداری قبول کرده در روزهای آینده دهم تا دوازدهم بخشی از معوقات ما را پرداخت کند. از قرار گفته‌اند حقوق ماه‌های ۹ و ۱۰ سال قبل به همراه عیدی و سنوات به کارگران پرداخت می‌شود.

این کارگران افزودند: همه بزرگان و مقامات شهر از جمله دادستانی قول حمایت از کارگران داده‌اند و امیدواریم در همین هفته مطالبات مزدی پرداخت شود.

کارگران شهرداری کوت عبدالله با بیان اینکه تا روزی که واریزی‌ها انجام شود نمی‌توانیم به قول و وعده دلخوش کنیم، می‌گویند: از بس وعده بی‌نتیجه شنیدیم دیگر خسته شدیم. آه در بساط نداریم و امیدواریم این بار به وعده‌ها عمل کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال