تجمع اعتراضی در نقده؛ زخمی شدن تعدادی از شهروندان بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی

یکشنبه ۱۷ مرداد، ۱۴۰۰-۰۸٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- روز شنبه ۱۶ مرداد ماه، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی شماری از شهروندان در مقابل کلانتری شماره ۱۱ شهر نقده، دستکم ۳۰ شهروند بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی زخمی شده اند.به گزارش هرانا به نقل از موکریان، روز شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، دستکم ۳۰ شهروند بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی در نقده زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، شهروندان مجروح شده از ترس بازداشت شدنشان، از مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی خودداری کرده و در منزل به مداوای خود پرداخته اند.

گفتنی است که روز گذشته، خبرگزاری بی بی سی فارسی به نقل از یک منبع محلی از جان باختن یک شهروند با هویت محمد علیزاده، ۲۷ ساله در جریان شلیک نیروهای نظامی به سمت شهروندان معترض در نقده خبر داده بود.

شلیک نیروهای نظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور امری مسبوق به سابقه است. این امر در مواردی منجر به آسیب‌های دائمی و یا جان باختن شهروندان می‌شود.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال