رهایی دو زندانی از اعدام در فردیس

سه شنبه ۱۹ مرداد، ۱۴۰۰-۱۰٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- دو متهم در شهرستان فردیس که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، پس از تحمل ۱۰ سال حبس با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش ایرنا، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فردیس گفت: این ۲ زندانی محکوم به اعدام که یک مرد و یک زن هستند، با ورود انجمن حمایت از زندانیان شهرستان فردیس و با همکاری مددکاری زندان رجایی شهر کرج و مددکاری زندان فردیس از چوبه دار رهایی یافتند.

وی با اشاره به اینکه این افراد حدود ۱۰ سال حبس متحمل شدند، ادامه داد: برای بخشش زندانی مرد مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زندانی زن ۸۰۰ میلیون تومان  پرداخت شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در میاندوآب

یک زندانی در میاندوآب پس از ۱۴ سال با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صلح و سازش هشتمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد و اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۸۷ در یکی از روستاهای میاندوآب به علت اختلافات خانوادگی مقتول را به قتل رسانده بود.

ناصر عتباتی افزود: این زندانی پس از ۱۴ سال تحمل حبس و انتظار اعدام بالاخره با تلاش چندین ماهه کارکنان خدوم و زحمتکش شورای حل اختلاف میاندوآب از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در گنبدکاووس

 یک زندانی در گنبدکاووس پس از ۴ سال با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

به گزارش صداوسیما، ۴ سال پیش مشاجره لفظی و خشم آنی دو دوست جوان سبب مرگ یکی از آنان با ضربات چاقوی دیگری شد و دادگاه هم با درخواست خانواده مقتول حکم اعدام صادر کرد.

شهرکی رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش شورای حل اختلاف گنبدکاووس گفت: با میانجیگری و گفتگو‌های اعضای شورای صلح و سازش، خانواده مقتول رضایت دادند و این جوان پس از ۴ سال در بند بودن فرصت زندگی دوباره یافت.

شهرکی گفت: امسال ۳ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم مقتول از چوبه دار رهایی یافتند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال