بازداشت مریم ابراهیم وند توسط نیروهای امنیتی در تهران

یکشنبه ۳۱ مرداد، ۱۴۰۰-۲۲٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- مریم ابراهیم وند، کارگردان، تهیه‌کننده سینما و زندانی سابق صبح امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. خانم ابراهیم وند در تاریخ ۱۱ خردادماه امسال پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از آزادی خود مطلع شده بود.به گزارش هرانا، صبح امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰، مریم ابراهیم وند، کارگردان، تهیه‌کننده سینما و زندانی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت این شهروند در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران صورت گرفته است. به گفته یکی از نزدیکان خانم ابراهیم وند، او جهت پیگیری مجوز فیلمهای توقیف شده خود به آن محل مراجعه کرده بود.

این منبع نزدیک به خانم ابراهیم وند در این خصوص به هرانا گفت: “چند ماه قبل از سوی وزارت ارشاد به خانم ابراهیم وند گفته شده بود که به دنبال دریافت نامه ممنوع الکاری وی از سوی اطلاعات سپاه، امکان دادن مجوز برای فیلم های او وجود ندارد”.

خانم ابراهیم وند پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در شهریورماه ۱۳۹۵ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۳۵ روز با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی (به صورت وجه نقد) از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین آزاد شد. خانم ابراهیم وند نزدیک به دو سال بعد در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۷ پس از احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه مجددا بازداشت و به بند دو الف سپاه منتقل شد. او یک ماه بعد پس از پایان بازجویی‌ها با صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی به زندان قرچک ورامین منتقل شد و در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۸ بدون اطلاع قبلی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی مجددا در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه ۹۹ از بند سیاسی زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم ابراهیم وند در آبان‌ماه سال گذشته توسط شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت از بابت اتهامات “ساخت فیلم مبتذل، توهین به رئیس جمهور و نشر اکاذیب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی ” به مجموعا ۱۰ سال حبس محکوم شد. او در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس حبس محکوم شده که این حکم در رای نهائی در دادگاه کارکان دولت تجمیع شده و وی در مجموع به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. خانم ابراهیم وند نهایتا در تاریخ ۱۱ خردادماه امسال پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از آزادی خود مطلع شده بود.

مریم ابراهیم وند متولد ۱۳۷۰، نویسنده و کارگردان سینما و تهیه کننده فیلم‌های “طنز عشق”، ” ما همه تنهاییم” و “پانسیون دختران” است، از دلایل شهرت وی علاوه بر فعالیت‌های سینمایی و فرهنگی، نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود که به عنوان یکی از زنان نامزد برای انتخابات ثبت نام کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال