اعتصاب غذای نائب عسکری در زندان ارومیه

پنجشنبه ۰۴ شهریور، ۱۴۰۰-۲۶٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- نائب عسکری، زندانی سیاسی که به بیماری کلیوی مبتلا است، امروز پنجشنبه ۴ شهریورماه، در اعتراض به عدم موافقت مسئولان زندان با اعزام وی به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زد.به گزارش هرانا،  امروز پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰، نائب عسکری، زندانی سیاسی، اعتصاب غذا کرده است.

یک منبع مطلع در خصوص دلایل اعتصاب غذای وی به هرانا گفت؛ آقای عسکری که از بیماری کلیوی رنج می برد، علیرغم تشخیص پزشک زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان، در پی مخالفت قاضی ناظر زندان از این امر محروم مانده است. وی در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب زده است.

نائب عسکری ۷ فروردین‌ماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در ارومیه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی منتقل شده بود. وی نهایتا ۲۷ خردادماه، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان این شهر منتقل شد. اتهام مطروحه علیه آقای عسکری همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام عنوان شده است.

وی در تاریخ ۲۱ تیرماه در خصوص پرونده ای که با شکایت امیر سهرابی، ریس زندان ارومیه گشوده شد، در شعبه ۱ بازپرسی دادیاری ارومیه مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و نهایتا توسط شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو شهرستان ارومیه از بابت اتهاماتی از جمله “اخلال در نظم زندان” به ۳ ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال