بخشش سه زندانی از اعدام

دوشنبه ۰۸ شهریور، ۱۴۰۰-۳۰٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran-  یک زندانی محکوم به اعدام در ساوجبلاغ از چوبه دار رهایی یافت. رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ در این خصوص گفت: متهم به قتل با توجه به مجهول الهویه بودن مقتول و عدم شناسائی ولی دم، از ابتدای بازداشت برای مدت هفت سال در زندان بود.به گزارش رکنا، احمد نوروزی افزود: در هنگام رسیدگی بدوی، دادستان وقت به عنوان جانشین ولی دم تقاضای اعدام وی را مطرح و شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز حکم اعدام را صادر و در دیوانعالی کشور نیز به تایید رسید.

آقای نوروزی تصریح کرد: پس از آن دادستان وقت درخواست تبدیل حکم اعدام متهم را به پرداخت دیه ارائه داد.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر و مکاتبه با قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف جنبه عمومی در این پرونده، در نهایت شعبه اول دادگاه کیفری یک استان، متهم را از لحاظ جنبه عمومی محکوم به تحمل ۶ سال و ۶ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی کرد.

احمد نوروزی با اشاره به ادامه بازداشت این فرد به دلیل عدم تمکن مالی که متاهل و دارای دو فرزند بود بیان کرد: با پیگیری دادگستری شهرستان ساوجبلاغ و اقدامات خیرین سازمان های مردم نهاد، بخشی از دیه به صندوق دادگستری واریز و متهم از زندان آزاد شد.

رهایی از اعدام یک زندانی در لردگان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام پس از ۷ سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جریده‌ اصل گفت: با پیگیری‌های دادستانی، مشارکت معتمدین و همیاری اولیای دم، پرونده قتل ۷ ساله به صلح و سازش منجر و متهم که به اعدام محکوم شده بود بدون پرداخت دیه از طناب دار رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان افزود: علت قتل در این پرونده نزاع خانوادگی بود که ۷ سال پیش در روستای چاهگاه سادات لردگان به وقوع پیوست و طی آن یک نفر به قتل رسید.

رهایی از اعدام یک زندانی در استان هرمزگان

 رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با تشکیل کمیته جهادی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی صالحی گفت: در خصوص یک زندانی محکوم به اعدام که ۳ سال پیش مرتکب قتل عمد شده بود در نتیجه پیگیری های مستمر اعضای کمیته جهادی صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو، رضایت خود را اعلام کرده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته جهادی در شوراهای حل اختلاف استان را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده‌های اعدام و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال