رهایی از اعدام ۲ زندانی در شوش و خرم بید

یکشنبه ۳۱ مرداد ،۱۴۰۰-۲۲٫۰۸٫۲۰۲۱-SOS Iran- یک زندانی در شوش پس از ۱۳ سال با گذشت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. به گزارش ایرانا، رئیس دادگستری شوش در این خصوص گفت: این فرد در سال ۱۳۸۷ طی یک نزاع در شهرستان شوش موجب قتل یک نفر شده بود که پس از طی مراحل قانونی به اعدام نفس محکوم شد.اسکندر خطایی افزود: در این ۱۳ سال خانواده این زندانی، بزرگان و افراد خیر زیادی برای راضی کردن اولیای دم به عفو و بخشش تلاش کردند اما نتیجه ای حاصل نشد، لذا با دستور قضایی پرونده برای صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

رئیس دادگستری شوش بیان کرد: اولیای دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم اعدام اصرار داشتند ولی با ورود اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش و برگزاری نشست های متعدد با خانواده مقتول زمینه عفو و بخشش قاتل فراهم شد.

آقای خطایی در ادامه اظهار داشت: سرانجام این زندانی با عفو بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در خرم بید

به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام پس از ۲۰ سال، با گذشت اولیای دم و کوشش شورای حل اختلاف در شهرستان خرم بید خبر داد.

کاظم موسوی در این خصوص گفت: پس از وقوع قتل در سال ۱۳۸۰ در شهرستان خرم بید، رسیدگی به پرونده در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و پس ازگذشت ۶ سال حکم اعدام به صورت قطعی صادر و اجرای حکم پس از طی تشریفات قانونی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.

آقای موسوی گفت: این پرونده توسط شورای حل اختلاف شهرستان پیگیری و با توجه به وجود زمینه مصالحه در پرونده اجرای حکم به تعویق افتاد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: روند از سر گیری مذاکره در راستای سازش در این پرونده با توجه به عدم تقاضای اجرای اعدام توسط اولیای دم از یک سال قبل مجدداً در دستور کار اعضای شورای حل اختلاف و سایر متنفذین شهرستان قرار گرفت و نهایتا منجر به رضایت و گذشت اولیا دم شد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال