رهایی دو زندانی از اعدام در فیروزآباد و کوار

شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰-۱۱٫۰۹٫۲۰۲۱SOS Iran- دو زندانی در شهرهای فیروزآباد و کوار که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش ایلنا، دو زندانی در شهرهای فیروزآباد و کوار با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۲ فرد محکوم به اعدام در حوزه‌های قضایی فیروزآباد و کوار با جلب رضایت اولیای دم و در نتیجه تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف این استان از چوبه دار رهایی یافتند.

کاظم موسوی افزود: این پرونده‌ها با میانجی‌گری مسئولان حوزه‌های قضایی فیروزآباد و کوار و پی‌گیری‌های معتمدان محلی و اعضای شورای حل اختلاف، پس از اخذ رضایت اولیای دم به صلح و سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان‌ها در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا با خانواده اولیای دم کردند که نهایتاً، برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های مقتولان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به متهمین اعلام کردند.

موسوی با بیان این مطلب که برخی از قتل‌های پیش آمده در پرونده‌های کیفری ناخواسته بوده و در نتیجه پایین بودن آستانه تحمل افراد است، اظهار داشت: برای این گونه مورد که قصد و انگیزه قبلی جهت ارتکاب چنین عمل ناشایست برنامه‌ریزی نشده است، همکاران ما در حوزه‌های قضایی، دادسرا و اداره کل زندان‌های استان فارس  در مسیر جلوگیری از اجرای حکم اعدام تلاش می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال