معوقات مزدی و بیمه ای کارگران در سه واحد صنفی

سه شنبه ۳۰ شهریور، ۱۴۰۰-۲۱٫۰۹٫۲۰۲۱-SOS Iran- کارگران قطار شهری اهواز از تعویق در پرداخت ۱۱ ماه دستمزد کارگران شاغل در بخش های مختلف این پروژه و عدم پرداخت حق بیمه آن‌ها از آذرماه سال گذشته خبر دادند. همچنین کارگران شهرداری دهدشت ۶ ماه حقوق پرداخت نشده دارند. در خبری دیگر به گفته عضو شورای شهر فاروج؛ ۶۰ کارگر شرکتی شهرداری فاروج در استان خراسان شمالی از مرداد ماه حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند که پیمانکار سابق هنوز بابت مطالبات مربوط به دست‌کم ۱۱ ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

این کارگران گفتند: از سال ۹۱ تا شهریور ماه سال ۹۹ تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» به عنوان (نگهبان، انباردار و تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه) در پروژه ساخت قطار شهری اهواز مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

این کارگران با بیان اینکه ۱۱ ماه از مطالبات خود را از پیمانکار سابق دریافت نکرده‌ایم، در ادامه گفتند: جدا از حقوق معوقه، حق بیمه ما از آذر ماه سال ۹۹ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران قطار شهری اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند اما مسئولان قطار شهری با وجود خروج پیمانکار پیشین، به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

کارگران قطار شهری اهواز تصریح کردند: علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

به گفته او؛ بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران هر چند ماه یکبار دست به اعتراض صنفی می‌زنند که آخرین آن هم روز شنبه هفته جاری برگزار شد که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما طبق معمول از پرداخت معوقات مزدی کارگران خبری نیست.

وی با بیان اینکه کارگران به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در اهواز مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

معوقات مزدی و بیمه ای کارگران شهرداری دهدشت

به گزارش ایلنا، کارگران شهرداری دهدشت در استان کهکیلویه و بویراحمد از مشکلات مالی خود که به مطالبات مزدی و بیمه‌ای‌شان بازمی‌گردد، اشاره کرده و خواستار رسیدگی به اوضاع نابسامان شغلی و مزدی خود از سوی اعضای جدید شورای شهر شدند.

این کارگران که در حال حاضر با احتساب شهریور ماه ۶ ماه مزد معوقه طلبکارند، در ادامه گفتند: لازم است شورای شهر به معوقات کارگران توجه کرده و با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و آسیب‌پذیری این قشر، پرداخت مطالبات آنان را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مورد پیگیری قرار دهد.

آن‌ها با بیان اینکه اعضای شورای شهر دهدشت به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران اهمیتی نمی‌دهند، افزودند: ما کارگران چندین‌بار به دفاتر آنها مراجعه کرده‌ایم اما توجهی به مطالباتمان نکردند.

به گفته این کارگران؛ وصول مطالبات کارگران شهرداری دهدشت نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد. ما علاوه بر ۶ ماه حقوق معوقه هفت تا هشت ماه اضافه‌کاری طلبکاریم.

کارگران شهرداری دهدشت با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیران شهری باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کنند، گفتند: شهرداری هر ماه برای پرداخت حقوق به حدود ۱۹۰ کارگر شاغل در شهرداری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع مالی نیاز دارد که برای تامین این مبلغ دچار مشکل شده است.

معوقات مزدی کارگران شهرداری فاروج

به گزارش ایلنا، ۶۰ کارگر شرکتی شهرداری فاروج در استان خراسان شمالی از مرداد ماه حقوق نگرفته‌اند.

عضو شورای شهر فروج در تشریح مطالبات کارگران شهرداری گفته است: مطالبات کارگران شهرداری فاروج پرداخت شده اما ۶۰ کارگر شرکتی از مرداد ماه مطالباتشان به تاخیر افتاده است.

به گفته  ابوالفضل اسکندری؛ به تاخیر افتادن انتصاب شهردار و وضعیت بحرانی کرونا باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

عضو شورای شهر فاروج با بیان اینکه امیدواریم با دریافتی از منابع بتوانیم حقوق معوق را پرداخت کنیم و شرایط برای پرداخت حقوق شهریور ماه نیروها هم تسهیل شود، در ادامه مدعی شد: شهرداری فاروج هم از مردم و هم از دستگاهای اجرای به میزان قابل توجه طلب دارد که اگر به موقع وصول شوند مشکل مالی نخواهیم داشت و با این پول بدهی کارگران و مشکلات مالی بسیاری از پروژه برطرف می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال