یک زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد

چهارشنبه ۰۷ مهر، ۱۴۰۰-۲۹٫۰۹٫۲۰۲۱-SOS Iran- سحرگاه امروز چهارشنبه ۷ مهرماه، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان اجرا شد. این شهروند حدود ۲۰ سال قبل بازداشت شده و از آن زمان در زندان بسر برده بود.به گزارش هرانا سحرگاه امروز چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰، حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان دستگرد اصفهان اجرا شد.

هویت این شهروند “عباسقلی صالحی، ۴۲ ساله” توسط هرانا احراز شده است.

آقای صالحی حدود ۲۰ سال قبل زمانی که تنها ۲۲ سال داشت از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از آن زمان در زندان بسر می‌برد. به گفته یک منبع مطلع حکم اعدام وی علیرغم تجمع خانواده و شماری از نزدیکان وی مقابل زندان دستگرد اصفهان با درخواست توقف حکم اجرا شده است. به خانواده آقای صالحی گفته شده است که پیکر فرزندشان فردا به آنها تحویل داده خواهد شد.

بنا بر ویدئوی کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی از این تجمع منتشر شده است، خانواده این زندانی عنوان می‌کنند که چرا باید حکم اعدام در ماه صفر اجرا شود.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال