رهایی دو زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

سه شنبه ۰۶ مهر، ۱۴۰۰-۲۸٫۰۹٫۲۰۲۱-SOS Iran- دو زندانی در شهرستان دورود و استان البرز که پیشتر در پروندهای جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری استان گلستان از رهایی ۱۳ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم، در نیمه نخست امسال، در این استان خبر داد.به گزارش کارگر آنلاین، یک زندانی در شهرستان درود، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

بر اساس این گزارش، اواسط سال ۹۵ گزارش یک مورد تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان دورود در استان لرستان به پلیس گزارش شد و وقتی ماموران به محل حادثه رسیدند با پیکر بی‌جان مردی به نام عقیل روبه‌رو شدند که بر اثر اصابت گلوله جانش را از دست داده بود. شواهد نشان می داد مستاجر عقیل که از یکسال قبل با خانواده اش در خانه روستایی متعلق به عقیل زندگی می کرد متهم بوده که پس از قتل به مکان نامعلومی متواری شده است. از همان موقع با انتقال پیکر مقتول به پزشکی قانونی تحقیقات پلیس در این باره آغاز شد.

با اینکه هویت متهم برای پلیس روشن بود اما معلوم نبود که او کجا متواری شده است. ۶ ماه بعد متهم نزد چند نفر از بزرگان منطقه رفت و خودش را تسلیم کرد. او گفت قصد قتل نداشته و از روی عصبانیت دست به این اتفاق زده است.

بر همین اساس با شکایت اولیای دم، متهم به اتهام قتل در دادگاه کیفری یک استان لرستان محاکمه و به اعدام محکوم شد.

با قطعی شدن حکم اعدام، متهم و نزدیکانش تلاش های زیادی را برای جلب رضایت اولیای دم آغاز کردند. با این حال خواسته اولیای دم اعدام بود. در چنین شرایطی اواخر سال ۹۹ زندانی برای اجرای حکم پای چوبه دار منتقل شد. همه چیز برای بسته شدن این پرونده با اعدام آماده بود اما در آخرین لحظات با تلاش مسئولان زندان و شورای حل اختلاف اجرای حکم متوقف شد و اولیای دم به وی مهلت دادند؛ با این وجود هنوز پرونده در جریان بود.

وقتی اولیای دم توقف اجرای حکم را پذیرفتند تلاش ها برای جلب رضایت آنها ادامه پیدا کرد و در نهایت متهم به قتل با بخشش اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در استان البرز

 یک زندانی در استان البرز، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایرنا، مدیر کل زندانهای استان البرز در این خصوص گفت: طی چند روز گذشته، اولیای دم یک مقتول، از اعدام متهم به قتل فرزند خود گذشتند.

اسماعیل جمیاری افزود: اولیای دم بدون هیچ چشمداشت مالی متهم را بخشیدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال