درخواست مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان جهت برگزاری جلسه دادگاه بصورت علنی

سه شنبه ۲۰ مهر، ۱۴۰۰-۱۲٫۱۰٫۲۰۲۱-SOS Iran- مصطفی نیلی و آرش کیخسروی وکلای بازداشتی و همچنین مهدی محمودیان فعال مدنی، با اشاره به اینکه «یکی از تضمینات مهم سلامت جریان دادرسی، علنی بودن آن است»، خواستار ایجاد شرایطی برای برگزار کردن جلسه دادگاه به صورت علنی شدند. این افراد همچنین از مقامات خواستند که تمامی اوراق پرونده جهت ارائه دفاع در اختیارشان قرار بگیرد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان، برای روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه و در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران تعیین زمان شده است.به گزارش هرانا به نقل از امتداد، مصطفی نیلی و آرش کیخسروی وکلای بازداشتی و همچنین مهدی محمودیان فعال مدنی خواستار ایجاد شرایطی برای برگزار کردن جلسه دادگاه به صورت علنی شدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان با اشاره به اینکه یکی از تضمینات مهم سلامت جریان دادرسی علنی بودن آن است، در درخواست خود آورده اند: «احتراما نظر به اینکه یکی از تضمینات مهم سلامت جریان دادرسی علنی بودن آن است و از آنجا که اصل ۱۶۵ قانون اساسی ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری، بند یک ماده ۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و همچنین ماده یازده سند امنیت قضایی، بر اجرای اصل علنی بودن تاکید می کند؛ لذا خواهشمندیم ترتیبی اتخاذ کنید تا جلسه رسیدگی در مکانی برگزار شود که امکان حضور آزادانه افراد علاقه‌مند فراهم شود تا چگونگی جریان دادرسی را از نزدیک ببینند».

این افراد همچنین از مقامات خواسته اند که علاوه بر کیفرخواست صادر شده، تمامی اوراق پرونده را جهت ارائه دفاع در اختیارشان قرار دهند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان فعال مدنی و آرش کیخسروی و مصطفی نیلی وکلای دادگستری برای روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه و در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران تعیین زمان شده است.

این شهروندان در تاریخ ۲۳ مردادماه، به همراه تعدادی از وکلا و فعالان مدنی دیگر از جمله محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

از میان این افراد محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ ۷ شهریورماه، آزاد شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال