رهایی سه زندانی از چوبه دار

یکشنبه ۲۵ مهر، ۱۴۰۰-۱۷٫۱۰٫۲۰۲۱-SOS Iran- سه زندانی در تهران، کرج و سوسنگرد که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت و گذشت اولیای دم، از مجازات اعدام رهایی یافتند. همچنین مدیر کل زندان‌های استان تهران از رهایی ۳۶ زندانی محکوم به اعدام با اخذ رضایت از اولیای دم خبر داد.به گزارش هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در تهران با کسب رضایت از اولیای دم پس از ۷ سال از مرگ نجات یافت.

بر اساس این گزارش، سال ۹۳ به دنبال درگیری در صباشهر میان سه دوست یک نفرشان به نام طاهر به بیمارستان منتقل و ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد. ماموران پلیس به بازجویی از دو دوست مقتول به نام های سپهر و آرین پرداختند.

سپهر قتل را گردن گرفت و گفت: دعوا میان ما بالا گرفته بود که همان موقع طاهر قصد میانجگری داشت و می خواست ما را از هم جدا کند که من چاقو را به سمت آرین پرتاب کردم اما چاقو ناخواسته با طاهر برخورد کرد و او روی زمین افتاد. من که شوکه شده بودم بلافاصله او را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود.

 به دنبال اعتراف های متهم، برای وی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 در آن جلسه اولیای دم درخواست اعدام را مطرح کردند. سپهر به تشریح ماجرا پرداخت و با حکم قضایی به اعدام محکوم شد. اما قبل از قطعی شدن حکم در دیوان عالی کشور توانست رضایت اولیای دم را جلب کتد. به این ترتیب در حالی که ۷ سال از قتل گذشته بود وی به زندگی برگشت و از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از آزادی یک محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم پس از ۱۲ سال حبس خبر داد.

حسن مددی با اشاره به این خبر گفت: در هجدهم خرداد ماه سال ۱۳۸۸ جسد نیمه سوخته شخصی حدود ۲۶ ساله در صفادشت کشف می‌شود که با تحقیقات به عمل آمده در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، متهم شناسایی و بازداشت می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه محکوم بیش از ۱۲ سال در زندان محبوس و در انتظار اجرای حکم اعدام بوده متذکر شد: با تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش توسط اجرای احکام کیفری کرج و با کمک معتمدین و بزرگان، در نهایت تلاش‌ها به ثمر نشست و اولیای دم مقتول رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و متهم از مرگ نجات یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در سوسنگرد

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از رهایی یک محکوم به اعدام از چوبه دار با تلاش اعضای ستاد صبر سوسنگرد خبر داد.

علیرضا باوی گفت: فردی که به جرم قتل عمد به اعدام محکوم شده بود با تلاش اعضای ستاد صبر سوسنگرد توانست با گرفتن رضایت اولیای دم از مجازات نجات پیدا کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: آذر ماه ۱۳۹۸ در میان درگیری بین چند نفر قتلی رخ می دهد و پس از تشکیل پرونده قضایی و طی مراحل قانونی، متهم به اعدام و متهمان دیگر به زندان محکوم شدند.

وی ادامه داد: با اعلام پشیمانی قاتل و مباشرین در ارتکاب قتل و درخواست مکرر خانواده آنان جهت جلب رضایت اولیا دم، اعضای ستاد صبر سوسنگرد به منظور رفع اختلافات و تلاش برای ایجاد آرامش در منطقه با استفاده از ظرفیت بزرگان، سران عشایر، معتمدین و نخبگان و برگزاری چندین جلسه با بزرگان و خانواده مقتول، زمینه صلح و سازش و عفو و بخشش را فراهم کردند.

باوی گفت: تلاش‌های این عزیزان پس از ۳ سال نتیجه داد و اولیای دم با بخشش منتهی به صلح و سازش شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال