دادگاه تجدیدنظر؛ مهرنوش طافیان به حبس محکوم شد

چهارشنبه ۲۸ مهر، ۱۴۰۰-۱۰٫۲۰٫۲۰۲۱-SOS Iran- مهرنوش طافیان، فعال رسانه‌ای ساکن اهواز، توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به شش ماه و یازده روز حبس محکوم شد. از این میزان، سه ماه و یک روز حبس به مدت یک سال به حالت تعلیق در آمده است.به گزارش هرانا، مهرنوش طافیان، فعال رسانه‌ای ساکن اهواز، توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به حبس محکوم شد.

بر اساس حکم صادره، محکومیت ۳ ماه و یک روز حبس خانم طافیان از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به مدت یکسال به حالت تعلیق درآمده و محکومیت ۱ سال حبس وی از بابت اتهام تبلیغ علیه تظام به سه ماه و ده روز حبس تعزیری کاهش پیدا کرده است.

خانم طافیان پیشتر از سوی دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ۳ ماه و ده روز حبس محکوم شده بود.

این فعال رسانه‌ای در تاریخ ۱۱ آبان‌ ۹۹، پس از حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به دلیل عدم تامین وثیقه بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. منزل خانم طافیان حدود یک ماه پیش از بازداشت، توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد بازرسی قرار گرفته و تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی وی ضبط شده بود. وی مدتی بعد به سازمان اطلاعات سپاه در اهواز احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

مهرنوش طافیان، فارغ التحصیل دانشکده خبر، مادر یک پسر نوجوان به نام اهورا و ساکن اهواز است که با فرزند خود تنها زندگی می‌کرد. پدر خانم طایفان پیشتر فوت کرده و مادر او نیز بیمار و ساکن شهرستان اندیمشک است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال