‎فاطمه خردمند٬ روزنامه‌نگار به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

چهارشنبه ۱۲ تیر۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – فاطمه خردمند٬ روزنامه‌نگار به حکم قاضی پیرعباسی٬ ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب استان تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. اتهام وی تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری در نشریه اینترنتی قلم سبز عنوان شده است.

بنا به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، خانم خردمند ۱۷ دی ۱۳۹۰ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
‎ماموران با تفتیش منزل اقدام به جمع‌آوری وسایل کرده و حدود ساعت یک و نیم صبح خانم خردمند را به همراه خود بردند. با گذشت بیست و پنج روز از بازداشت، وی در دوازدهم بهمن‌‌ همان سال با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.
‎چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ وی به همراه دکتر سعید مدنی و احسان هوشمند در در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در روزنامه اینترنتی قلم سبز محاکمه شدند.
‎فاطمه خردمند٬ دانش آموخته رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه آزاد تهران مرکز٬ از فعالان ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ و همسر مسعود لواسانی از جمله روزنامه‌نگارانی است که پس از انتخابات بازداشت شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال