هشدار گزارشگران بدون مرز نسبت به جان کیوان صمیمی، نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده

سه شنبه ۰۶ بهمن، ۱۴۰۰-۰۱٫۲۵٫۲۰۲۲-SOS Iran-  گزارشگران بدون مرز، نسبت به سرنوشت و سلامت سه زندانی سیاسی و حقوق‌بشری، عالیه مطلب‌زاده، نرگس محمدی و کیوان صمیمی، که به تازگی به زندان‌های قرچک و رجایی‌شهر منتقل شده‌اند، هشدار داده و ابراز نگرانی کرد. کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و زندانی سیاسی، از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ایران، همچنین عالیه مطلب‌زاده، عکاس، روزنامه‌نگار و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به زندان قرچک در شهر ورامین منتقل شدند.

به گزارش ار اف ای، گزارشگران بدون مرز، که مقر آن در پاریس است، در بیانیه‌ای، نسبت به سلامت جان سه زندانی سیاسی و حقوق‌بشری، عالیه مطلب‌زاده، نرگس محمدی و کیوان صمیمی، که در کمتر از دو هفته از مرگ بکتاش آبتین به زندان‌های دیگر منتقل شدند، هشدار داد.

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و زندانی سیاسی، که از تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۹ دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، در روزهای پایانی ماه دی ۱۴۰۰، از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، که از روز ۲۵ آبان در جریان برگزاری مراسم یادبود یکی از قربانیان آبان ۹۸، ابراهیم کتابدار، توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و از روز اول آذر جهت تفهیم اتهام به دادسرای اوین اعزام شده و سپس به سلول انفرادی بازگردانده شده بود، نیز در روزهای پایانی ماه دی سال جاری، از زندان اوین به زندان قرچک در ورامین منتقل شد. تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، در روز سوم بهمن ۱۴۰۰، تایید کرد: «دادگاهی نرگس محمدی را با اتهاماتی دیگر و بدون حضور وی به هشت سال زندان، ۷۰ ضربه شلاق و دوسال محرومیت از ارتباط مکالماتی محکوم کرده است».

عالیه مطلب‌زاده، عکاس‌ روزنامه‌نگار و نایب رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، نیز به گزارش منابع حقوق بشری، با خشونت به زندان قرچک در شهر ورامین منتقل شده است. عالیه مطلب‌زاده، که از مهر ۱۳۹۹ برای سپری کردن محکومیت سه سال زندانی شده است، به دلیل برگزاری مراسم یادبود بکتاش آبتین، بار دیگر قربانی آزارهای مقامات قضایی شده است. گزارشگران بدون مرز، درباره وضعیت عالیه مطلب‌زاده، افزوده است: «وی پیش از این در شهریور ماه امسال به دلیل ارتباط تلفنی با زندانیان دیگر زندان ها و سیاه‌نمایی در مورد عملکرد مسئولان زندان در ارتباط با کرونا، به مدت دو ماه از هرگونه تماس تلفنی با بیرون از زندان محروم شده است».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال