اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان زاهدان

شنبه ۰۹ بهمن، ۱۴۰۰-۰۱٫۲۹٫۲۰۲۲-SOS Iran- سحرگاه امروز شنبه ۹ بهمن ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان اجرا شد. همچنین مورخ ۳۰ دی ماه یک زندانی دیگر در همین زندان اعدام شده است.به گزارش هرانا به نقل از حال وش، صبح امروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد.

در این گزارش هویت زندانی مذکور، ناصر سهراب زهی فرزند غلام و اهل روستای سهراب آباد از توابع شهرستان تفتان، عنوان شده است.

آقای سهراب زهی روز دوشنبه ۷ بهمن ماه جهت اجرای حکم به یکی از سلول های انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بود.

بر اساس این گزارش، ناصر سهراب زهی پنج سال پیش در زاهدان از بابت اتهام مرتبط با جرایم مواد مخدر بازداشت و در اواخر سال ۱۳۹۸ به اعدام محکوم شده بود.

از سوی دیگر در تاریخ ۳۰ دی ماه ، حکم اعدام یک زندانی با هویت دادشاه سارانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان اجرا شد.

آقای سارانی فرزند حسین، ۴۵ ساله، متأهل و ساکن روستای دوست محمد شهرستان هیرمند است که در سال ۱۳۹۰ از بابت اتهام قتل توسط پلیس زابل دستگیر و در دادگاه کیفری آن شهر به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال