‎ایدز در کمین کودکان کار٬ ‎برنامه یونیسف برای کودکان اتباع غیرمجاز ایران

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – نماینده یونیسف در ایران گفت: گسترش HIV در ایران توسط دو عامل معتادان تزریقی و رفتار پر خطر جنسی به شدت افزایش داشته است که متاسفانه این دو عامل از عواملی هستند که به طور مستقیم بر روی کودکان کار ایران تاثیر زیادی می‌گذارد. محمد المنیر صفی الدین در گفت‌و‌گو با (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد کودکان کار یافت به همین علت نمی‌توان در خصوص عفونت HIV در میان این کودکان نیز صحبتی به میان آورد و اگر آماری هم داده شود فقط به یک منطقه کوچک محدود بوده است.

وی افزود: در کل جهان کودکان کار و خیابان یکی از گروه‌هایی است که میزان HIV می‌تواند در آن‌ها بالا باشد و معمولا تخمین میزان بیماری در میان این کودکان کار بسیار سختی است چراکه جمعیت آن‌ها همیشه در حال تغییر است و نوع زندگی این کودکان در شهر مختلف متفاوت است و به علت وجود متغیرهای فراوان تخمین در این زمینه مشکل است.

‎نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: وضعیت HIV می‌تواند بحرانی باشد چراکه ایران کشوری است که در آن عفونت HIV سریع افزایش می‌یابد و به خصوص گسترش HIV در ایران توسط دو عامل معتادان تزریقی و رفتار پرخطرجنسی به شدت گسترش یافته که متاسفانه این دو عامل از عواملی هستند که به طور مستقیم بر روی کودکان کار تاثیر دارند.

‎صفی الدین تصریح کرد: در کشوری مثل ایران که از نظر اقتصادی میزان درآمد متوسط است و خدمات بهداشتی و سلامت کاملا مناسب و گسترده‌ای دارد ما وظیفه داریم برنامه‌های موجود را بهتر کنیم و به همین دلیل برنامه خاصی برای این گروه نداریم.

‎وی اظهار کرد: در حقیقت در مورد کودکان اتباع خارجی باید دو نکته را مد نظر قرار دهیم ابتدا آن‌هایی که دارای مجوز تردد در ایران هستند و دوم آن‌هایی که دارای مجوز تردد نیستند و در واقع غیر قانونی هستند، و یونیسف سعی دارد که تمام این دو گروه را مدنظر قرار دهد و به همین دلیل تفاهم نامه‌ای میان یونیسف، اداره کل اتباع امور خارجه وزارت کشور و نهادهای غیر دولتی بسته شده است.

‎نماینده یونیسف در ایران خاطرنشان کرد: براساس این توافقنامه برخی خدمات آموزشی، بهداشتی و خدماتی باید به این کودکان ارائه شود و این خدمات برای اتباع قانونی باید به صورت کامل و ویژه ارائه گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال