رهایی ۴ زندانی از اعدام در استان‌های گلستان و آذربایجان شرقی

یکشنبه ۱۷ بهمن، ۱۴۰۰- ۰۲٫۰۶٫۲۰۲۲-SOS Iran- چهار زندانی در استان‌های آذربایجان شرقی و گلستان که در پرونده‌های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از مهر، ۲ زندانی محکوم به اعدام در استان گلستان، پس از پنج سال با بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در این رابطه بیان کرد: دو جوان ۲۷ و ۲۵ ساله ۵ سال پیش طی یک درگیری مرتکب قتل شدند. حکم اعدام این افراد در مرحله اجرا بود که پرونده به شعبه شورای حل اختلاف زندان گرگان ارجاع شد.

حیدر آسیابی اظهار کرد: طی ۶ ماه چندین نشست با اولیای دم برگزار شد و در آخرین نشست، اولیای دم رضایت دادند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با بخشش این ۲ زندانی تعداد کسانی که از ابتدای امسال تاکنون با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کرده اند به ۱۸ تن رسید.

رهایی ۲ زندانی از اعدام در آذربایجان شرقی

به گزارش فارس، ۲ زندانی محکوم به اعدام در استان آذربایجان شرقی با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: با تلاش و مساعدت مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف برای دو نفر از زندانیان محکوم به اعدام از اولیای دم رضایت اخذ شد.

موسی خلیل‌اللهی همچنین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۲ نفر از زندانیان محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم و همیاری شورای حل اختلاف نجات یافته و به زندگی مجدد بازگشته اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال