اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان های یزد و کاشان

سه شنبه ۰۳ اسفند، ۱۴۰۰-۰۲٫۲۲٫۲۰۲۲-SOS Iran- سحرگاه دوشنبه ۲ اسفند، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان کاشان به اجرا در آمد. همچنین مهرماه سال جاری، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی یزد به اجرا درآمده است.

به گزارش ایلنا، سحرگاه دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان کاشان اعدام شد.

دادستان شهرستان کاشان بدون اشاره به هویت این زندانی عنوان کرد: متهم ۴۹ ساله، در خرداد سال ۹۶ زنی ۴۲ ساله که از طریق فضای مجازی با وی آشنا شده بود را در شهر برزک کاشان به قتل رساند و سپس توسط ماموران انتظامی دستگیر شد.

روح الله دهقانی اظهار داشت: پرونده وی با صدور کیفر خواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد و پس از برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده، دادگاه کیفری استان که با حضور قاضی و اولیای دم تشکیل شد، متهم پرونده را به اتهام قتل به اعدام محکوم کرد.

وی بیان داشت: با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره، پرونده به شعبه دیوان عالی کشور ارجاع و حکم صادره تایید شد؛ نهایتا متهم سحرگاه دوشنبه ۲ اسفند در زندان کاشان به دار آویخته شد.

همچنین سازمان حقوق بشر ایران، در گزارشی از اجرای حکم اعدام یک زندانی در یزد، در مهر ماه سال جاری، خبر داده است.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، مجتبی شاکر عنوان شده است.

اعدام این زندانی با وجود گذشت حدود ۵ ماه، از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال