‎گزارشی از ۶۸مین روز اعتصاب در قزل‌حصار

‎شنبه ,۲۱ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – با گذشت ۶۸ روز از اعتصاب غذای چهار زندانی اهل سنت در زندان قزل حصار، وضعیت ایشان وخیم تر از پیش گزارش شده است. به گزارش هرانا، کمال ملایی پنج‌شنبه شب ۱۹ دی ماه و جمعه ۲۰ دی ماه در چندین نوبت از هوش رفت و به بهداری زندان منتقل شد. وی از ساعت ۹ صبح جمعه در بیهوشی بسر برد و زندان‌بانی بنام حق‌شناس پس از ۲ ساعت اجازه انتقال وی به بهداری را صادر می‌کند و به زندانیانی که قصد انتقال کمال ملایی به بهداری را داشتند توهین می‌کند.

پزشکان بهداری نیز بجای وصل سرم به این زندانی اهل‌سنت وی را با سیلی می‌زنند تا بهوش بیاید و کمال ملایی تا بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر بصورت بی‌هوش در بهداری زندان بوده است.
‎وضعیت جسمی سایر زندانیان اعتصابی نیز وخیم گزارش شده است.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «حال دیگر زندانیان اعتصاب کننده هم بسیار وخیم است به گونه اى که معده آن‌ها به هم چسپیده است و اگر گاهى آب هم بنوشند سریعا آب را استفراغ می‌کنند.»
‎روز چهارشنبه و پنج‌شنبه وضعیت جسمی جمشید دهقانی بسیار وخیم بود. وی یک بار در سرویس‌های زندان از هوش می‌رود و زندانیان پس از چند ساعت او را پیدا کرده و به بهداری می‌برند.
‎حامد احمدی دیگر زندانی اعتصابی نیز با درد در ناحیه قلب مواجه شده و خونریزی روده و کلیه دارد.
‎گفتنی است، خانواده هاى این زندانیان در روز ۱۴هم اعتصاب خود بسر می‌برند. ایشان پس از ملاقات با این زندانیان و دیدن وضعیتشان در همراهی با ایشان دست به اعتصاب غذا زدند. پدر و مادر جمشید و جهانگیر دهقانی ۷۶ و ۷۰ ساله و مادر کمال ملایی ۷۰ سال سن دارد و از شرایط جسمی بدی برخوردار هستند.
‎حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از ۱۳ آبان ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام و عدم تفکیک جرایم در حقشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند و مسئولین تا امروز اقدامی در جهت خواسته‌های ایشان انجام نداده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال