رهایی ۶ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

چهارشنبه ۱۸ اسفند، ۱۴۰۰-۰۳٫۰۹٫۲۰۲۲-SOS Iran-  شش زندانی محکوم به اعدام در استان کرمان و شهرهای کاشان، قروه، تهران و شیراز با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک زندانی در کاشان از اعدام رهایی یافت.

دادستان کاشان گفت: با همکاری خیران نیکوکار، تلاش دادیار ناظر زندان و بخشش اولیای دم این مرد ۴۶ ساله از چوبه دار نجات یافت.

دهقانی گفت: این زندانی ۱۰ سال پیش در جریان درگیری و نزاع که منجر به قتل یک مرد جوان شده بود، دستگیر و محکوم به اعدام شده بود.

رهایی یک زندانی از اعدام در قروه

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان کردستان از رهایی یک محکوم به اعدام در شهرستان قروه پس از تحمل ۹ سال حبس خبر داد.

حسینی بیان کرد: با تلاش‌های شعبه اعضای شعبه ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف شهرستان قروه، این فرد که حکم اعدام وی در شعبه دادگاه کیفری یک استان صادر شده بود و در دیوان‌عالی کشور نیز به تایید رسیده بود پس از ۹ سال به آغوش خانواده بازگشت.

وی افزود: در سال جاری این مورد ششمین پرونده اعدام بود که با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در تهران

به گزارش شرق، یک زندانی در تهران با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

براساس این گزارش، وقوع این قتل یک‌سال قبل به مأموران پلیس گزارش داده شد. مأموران با تماس تلفنی شهروندی در جریان مرگ مشکوک یک زن قرار گرفتند و به خانه وی رفتند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات آغاز شد. هرچند بوی گاز در خانه پیچیده بود و در ابتدا به نظر می‌رسید او براثر گازگرفتگی جانش را از دست داده است اما با انجام آزمایش‌های متخصصان پزشکی قانونی و فقط کمتر از ۲۴ ساعت از کشف جسد این زن، مشخص شد علت مرگ او نه‌تنها گازگرفتگی نبوده بلکه وی به قتل رسیده است.

در تحقیقات پلیس برادر زاده مقتول بازداشت و به قتل اعتراف کرد.

با پایان بازجویی‌ها و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه اولیای دم برای متهم درخواست اعدام کردند و حکم بر اعدام متهم صادر شد.

چندی پیش با تلاش متهم و خانواده‌اش، آنها در‌نهایت موفق به جلب رضایت شدند و متهم این‌بار به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت و با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و متهم را به دو سال حبس محکوم کردند.

رهایی ۲ زندانی از اعدام در کرمان

به گزارش میزان، رئیس مرکز حل اختلاف استان کرمان از حصول سازش در ۲ پرونده اعدام به همت اعضای شورای حل اختلاف استان خبر داد.

مهدی تقی‌زاده بیان کرد: در پرونده اول مربوط به سال ۸۷ و متهم از آن زمان تا کنون در زندان به سر می برد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده دوم نیز مربوط به سال ۹۹ است که با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در شیراز

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک زندانی از اعدام در شیراز خبر داد.

وی گفت: یک زندانی زن محکوم به اعدام پس از اخذ رضایت از اولیاء دم و کمک خیرین پس از ۱۱ سال از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال