با حکم دادگاه انقلاب ارومیه؛ دو شهروند به بیش از ۵ سال حبس محکوم شدند

پنجشنبه ۲۶ اسفند، ۱۴۰۰-۲۰۲۲-۰۳-۱۷-SOS Iran- امین ایرانی زاده و شیرزاد شوقی قاسملو، شهروندان ساکن ارومیه توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۵ سال و شش ماه حبس محکوم شدند.به گزارش کردپا، دادگاه انقلاب ارومیه، امین ایرانی‌زاده و شیرزاد شوقی قاسملو را به حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم که روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام صادر و به آنها ابلاغ شده، امین ایرانی‌زاده به دو سال و شش ماه حبس و شیرزاد شوقی قاسملو به سه سال حبس محکوم شدند.

در تاریخ ۱۴ تیرماه، آقای ایرانی‌زاده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده بود. در تاریخ ۲۰ تیرماه نیز، شیرزاد شوقی قاسملو توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی این شهر منتقل شده بود.

این دو شهروند پس از اتمام بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بودند. آنان نهایتا در تاریخ ۶ شهریورماه، هر دو با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شدند.

امین ایرانی‌زاده فرزند ناصر اهل روستای “قاسملو” از توابع ارومیه و “شیرزاد شوقی قاسملو” فرزند خالد اهل روستای “مام ابراهیم” از توابع ارومیه هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال