حاتم ازدمیر زندانی تبعه ترکیه به اعدام محکوم شد

شنبه ۲۸ اسفند، ۱۴۰۰-۲۰۲۲-۰۳-۱۹-SOS Iran- حاتم ازدمیر شهروند تبعه کشور ترکیه و زندانی محبوس در زندان ارومیه، توسط دادگاه انقلاب شهرستان خوی از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد. به گزارش هرانا، حاتم ازدمیر، زندانی محبوس در زندان ارومیه به اعدام محکوم شد.شعبه اول دادگاه انقلاب خوی، این شهروند تبعه کشور ترکیه را از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم کرده و حکم صادره در تاریخ ۲۴ اسفندماه، به این زندانی ابلاغ شده است.

آقای اوزدمیر اوایل تابستان سال ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در ماکو بازداشت و پس از گذشت دو ماه، به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شد.

وی سپس در تاریخ ۲۷ شهریورماه همان سال به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و چندی بعد مجددا به زندان مرکزی ارومیه بازگردانده شد.

هرانا در شهریورماه امسال طی گزارشی از اقدام اعتراضی ۴۳ تن از زندانیان محبوس در زندان ارومیه مبنی بر عدم دریافت سهمیه غذای خود خبر داده بود. این اقدام زندانیان در پی عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت حاتم ازدمیر و ۱۱ تن دیگر از زندانیان سیاسی بیمار صورت گرفته بود.

همچنین هرانا اواخر دی‌ماه امسال، در گزارشی از انتقال اجباری حاتم ازدمیر و هفت زندانی سیاسی دیگر به سلول‌های انفرادی زندان ارومیه خبر داد. نیروهای گارد ویژه زندان با ورود به بند سیاسی، این زندانیان را به بندی جدید با شرایط مضاعف امنیتی منتقل و از انتقال وسایل شخصی آنها جلوگیری کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال