ششصد روز بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت جمشید شارمهد

شنبه ۱۳ فروردین، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۴-۰۲-SOS Iran- جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی پس از ۷ ماه بی خبری با خانواده خود تماس گرفت. به گفته خانواده وی، آقای شارمهد که از مشکلات تنفسی رنج میبرد در زندان‌های ایران با مشکل فشار خون مواجه شده و از خدمات درمانی محروم است. وی حدود ۶۰۰ روز گذشته را در سلول انفرادی در بازداشت بسر برده و مرتبا مورد بازجویی قرار میگیرد.به گزارش هرانا، جمشید شارمهد، شهروند دوتابعیتی برای اولین بار در ۷ ماه گذشته با خانواده خود تماس گرفت.

غزاله شارمهد دختر آقای شارمهد با انتشار مطلبی در صفحه خود از تماس تلفنی پدرش با خانواده پس از ما‌ه‌ها محرومیت از تماس خبر داد. به گفته وی، آقای شارمهد در یک سلول انفرادی به‌ سر می‌برد و هر روز مورد بازجویی قرار گرفته و مجبور به امضای برگه‌های میشود.

به گفته خانم شارمهد، پدرش از مشکلات تنفسی رنج میبرد، در زندان‌ با مشکل فشار خون مواجه شده و پس از حدود ۱۹ ماه بازداشت، تنها دو دندان در دهانش باقی مانده به دلیل فضای تنگ سلول در راه رفتن با مشکل مواجه شده است. وی داروهای مورد نیازش را به میزان کافی یا به موقع دریافت نمیکند.

روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

جلسه اول و دوم رسیدگی به اتهامات آقای شارمهد به ترتیب در تاریخ ۱۷ بهمن و ۱ اسفندماه ۱۴۰۰ در این دادگاه برگزار شده بود.

پرونده جمشید شارمهد در دو دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی خواهد شد. دادگاه حقوقی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و بخش دیگر پرونده به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است پیشتر رسانه های رسمی به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت عضو یک گروه سیاسی توسط وزارت اطلاعات خبر داده بودند. این مقام امنیتی بدون اشاره به هویت این فرد، وی را “ماسماتوس” و نفر دوم گروه موسوم به “تندر” عنوان کرده است.

پیش از این وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای از بازداشت یک شهروند به نام “جمشید شارمهد” خبر داد و مدعی شد که وی از چهره های اصلی گروهک تندر است.

غزاله شارمهد، دختر این شهروند دو تابعیتی پیشتر ضمن اظهار بی اطلاعی از روند پرونده و محل نگهداری پدر خود گفته بود: به وکیل انتخابی خانواده اجازه دسترسی به پرونده داده نشده است و “شاه‌محمدی دادستان پرونده”، وکیلی را به پدرم معرفی کرده و گفته است که “فقط او میتواند به پرونده دسترسی داشته باشد”. وی در ادامه افزود: فردی به نام “دردی‌زاده”، ‌که خود را وکیل دادگستری معرفی می کند، طی تماسی با خانواده مدعی شده است که در قبال “۲۵۰ هزار دلار” می‌تواند وکالت پرونده را قبول کند.

خانم شارمهد با بیان اینکه پرداخت این مبلغ در توان ما نیست و امیدی به همکاری موثر این شخص ندارند، اضافه کرد: چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که مقامات اجازه دسترسی به پرونده پدرم را به یک وکیل مستقل و بی طرف بدهند.

فرود فولادوند، بنیانگذار انجمن پادشاهی در سال ۸۵ به همراه دو نفر از همراهان خود در استان حکاری کشور ترکیه ناپدید شد. پس از آن جمشید شارمهد مدعی شد هدایت بخشی از این انجمن را بر عهده گرفته است، هر چند رزیتا منطقی، سخنگوی وقت این انجمن همواره این ادعا را رد می کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال