سازمان حقوق بشر ایران: اعدام‌های شش ماه نخست سال جاری به بیش از دو برابر سال گذشته رسیده است

شنبه ۱۲ تیر، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۷-۰۲-SOS Iran- طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده اند. این میزان بیش از دو برابر سال گذشته می باشد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند.بنا بر آمار ارائه شده از طرف  سازمان حقوق بشر ایران،  طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن، در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده اند. این میزان اعدام، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داده و بیش از دو برابر سال گذشته می باشد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند.

به گزارش اراف ای، محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، هدف حکومت از اعدام‌های گسترده را، ارعاب جامعه برای پیشگیری از اعتراضات ضد حکومتی می داند.

بر اساس اعلام سازمان حقوق بشر ایران، از مجموع ۲۵۱ اعدام‌ ثبت شده در سال جاری، تنها ۳۱ اعدام توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام شده و مابقی به‌صورت مخفیانه صورت گرفته است.

این سازمان غیردولتی مستقر در نروژ، در گزارش خود اعلام کرد که در میان اعدام شدگان شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۱۴۱ اعدام با اتهام قتل عمد، ۹۱ مورد جرایم مربوط به مواد مخدر، ۱۳ مورد با اتهام تجاوز به عنف و۶ زندانی با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند.

در ماه می امسال، که برخی از شهرهای ایران شاهد اعتراضات گسترده مردمی بود، تعداد ۵۶ زندانی و در ماه ژوئن تعداد ۸۱ زندانی اعدام شدند. آمار اعدام‌های ثبت شده در ماه ژوئن، بالاترین میزان اعدام‌های ثبت شده ماهانه در ۵ سال گذشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال