تداوم اعتصاب محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز

شنبه ۲۵ تیر، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۷-۱۶-SOS Iran- محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی معلمان، محبوس در زندان عادل آباد شیراز، در پی وخامت وضعیت جسمانی وی به بهداری این زندان منتقل شد. آقای زحمتکش از تاریخ ۷ تیرماه در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در اعتصاب غذا بسر می برد.به گزارش هرانا، محمد علی زحمتکش، فعال صنفی معلمان، در پی وخامت وضعیت جسمانی به بهداری زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت محمد علی زحمتکش به هرانا گفت: «آقای زحمتکش به علت تداوم اعتصاب غذا در زندان عادل آباد شیراز، بیهوش شده و قوای جسمی و قدرت تکلم خود را از دست داده و به بهداری این زندان منتقل شد. آقای خسروانی، بازپرس شعبه ۱۴ برای آزادی موقت وی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین کرده است، اما محمد علی زحمتکش با درخواست آزادی بدون قید وشرط به اعتصاب غذای خود پایان نداده است.»

آقای زحمتش از تاریخ ۷ تیرماه در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب زده و به بند پاک زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

وی پیشتر نیز در مورخ ۱ تیر ماه در اعتراض به تداوم بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده و یک روز بعد در تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۱، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

محمدعلی زحمتکش در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه در جریان تجمع اعتراضی فعالان صنفی معلمان در شیراز بازداشت شده بود.

هرانا پیشتر طی گزارشی به جمع بندی اعتراضات معلمان و بازداشت فعالین صنفی معلمان در شهرهای مختلف طی دو ماه پرداخته بود.

معلمان معترض مطالبات خود را «اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان شاغل و همچنین قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «رسمی شدن نیروهای استخدام موقت، نیروهای خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی»، «پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۱۴۰۰»، «بهبود معیشت نیروهای خدماتی»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی»، «آزادی معلمان زندانی»، «آموزش رایگان و با کیفیت برای دانش آموزان»، «پرداخت بیمه دانش آموزان» و همچنین «تشکیل کلاسهای درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش آموز» عنوان کردند.

پس از بازداشت ده‌ها فعال صنفی در جریان این تجمع سراسری، دبیر کل سازمان ملل متحد طی گزارشی در قالب ۱۳ محور، نسبت به گونه های مختلف نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی شهروندان از جمله معلمانی شد که به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و شرکت در تجمع‌های مسالمت‌آمیز بازداشت شده اند.

این فعال صنفی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های صنفی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال