‎گزارشی از ۷۱مین روز اعتصاب غذای زندانیان در قزل‌حصار

‎سه شنبه ,۲۴ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – با گذشت بیش از ۷۰ روز از اعتصاب غذای زندانیان اهل‌سنت و در پی وخیم شدن وضع جسمی در بهداری با توسل به زور به ایشان سرم وصل شد.
‎گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۱ دی ماه و در پی درخواست دادیار ناظر بر زندانهای تهران «نصیرپور» از مسئولان زندان چهار زندانی اهل‌سنت اعتصابی را با برانکارد به بهداری زندان منتقل کرده و پزشک بهداری در گزارشی مفصل وضعیت سلامت ایشان را خطرناک اعلام می‌کند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «دکتر رجبی در نظر خود اعلام کرده که کلیه و کبد هر چهار نفر در حال از بین رفتن هستند و دستور می‌دهد که به این زندانیان سرم و آمپول تزریق کنند. این موضوع با مقاومت زندانیان روبرو می‌شود ولی در ‌‌‌نهایت با اجبار و توسل به زور به آن‌ها سرم و آمپول تزریق می‌کنند.»
‎این منبع در ادامه گفت: «در داخل زندان توسط رئیس زندان و شوراى واحد و دیگر مسؤلان زندان جلسه اى در خصوص وضعیت زندانیان اعتصاب کننده برگزار شده است. در این جلسه به دنبال راهى براى پایان دادن به اعتصاب غذاى این زندانیان و همچنین قطع کردن راههاى ارتباطى زندانیان با خارج از زندان را مورد بررسى قرار داده‌اند و یکیى از راههاى پیشنهاد شده و احتمالا رأى تایید گرفته توسط این مسؤلان، انتقال زندان اعتصاب کننده به سلولهاى انفرادى براى شکستن اعتصاب غذا می‌باشد. از دیر سو زندانیان اهل سنت اعلام کرده‌اند ما تحت هیچ شرایطى اعتصاب غذاى خودمان را نمی‌شکنیم و برآورده شدن خواسته‌هایمان به اعتصاب غذاى خودمان ادامه می‌دهیم.»
‎حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از ۱۳ آبان ماه سال جاری در اعتراض به حکم اعدام خود و همچنین عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در مورد خودشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
‎گفتنی است، خانواده هاى این زندانیان نیز در ۱۶همین روز اعتصاب خود بسر می‌برند. ایشان پس از ملاقات با این زندانیان و دیدن وضعیتشان در همراهی با ایشان دست به اعتصاب غذا زدند. پدر و مادر جمشید و جهانگیر دهقانی ۷۶ و ۷۰ ساله و مادر کمال ملایی ۷۰ سال سن دارد و از شرایط جسمی بدی برخوردار هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال