پس از ۱۱ سال؛ حکم اعدام متهم به قتل یک مامور مرزبانی اجرا شد

چهارشنبه ۱۶ شهریور، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۹-۰۷-SOS Iran- امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل یک مامور مرزبانی به اعدام محکوم شده بود، پس از ۱۱ سال اجرا شد.به گزارش مهر، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱، یک زندانی متهم به قتل، اعدام شد.

در این گزارش بدون اشاره به هویت این زندانی و نام زندان محل اجرای حکم وی، آمده است؛ این زندانی متهم است که حدود ۱۱ سال پیش، طی یک درگیری با ماموران مرزبانی در منطقه خلیج فارس، مامور سلمان احسانی را به قتل می رساند. اولیای دم که در این پرونده مادر آقای احسانی است، طی این سالها بر اجرای حکم اعدام متهم به قتل فرزندش به دفعات اصرار ورزیده که نهایتا با دستور غلامحسین محسنی اژه‌ای، ریاست قوه قضاییه مبنی بر “تعیین تکلیف پرونده‌ های بلاتکلیف و مسن”، این زندانی صبح روز جاری پای چوبه دار رفت و اعدام شد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال