تداوم بازداشت و بلاتکلیفی محمد حبیبی در زندان اوین

دوشنبه ۲۱ شهریور، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۰۹-۱۲-SOS Iran-  محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.به گزارش  هرانا، محمد حبیبی کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع از وضعیت آقای حبیبی در این خصوص به هرانا گفت: “متاسفانه تاکنون با آزادی ایشان به قید وثیقه به دلیل مخالفت ضابطین پرونده (بازجویان) و دادستان، مخالفت شده است.”

در تاریخ دهم شهریورماه پرونده این فعال صنفی معلمان با صدور کیفرخواست، جهت تعیین شعبه به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

محمد حبیبی در تاریخ ۹ مرداد، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل شد.

هرانا پیشتر در تاریخ ۳ شهریورماه امسال، طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی آقای حبیبی در زندان اوین پرداخته بود. منبعی مطلع درباره وضعیت پرونده گفته بود: “وکلای ایشان هم در این مدت بازداشت از امکان دسترسی به پرونده و حتی دیدن بازپرس محروم بوده اند و شعبه مذکور از پذیرش و پاسخگویی به آنها در اکثر مواقع سرباز زده است.”

آقای حبیبی، در تاریخ ۲۴ خرداد امسال، به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه، به همراه رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و  علی اکبر باغانی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۹۹، پس از تحمل ۳۰ ماه حبس، به صورت زودهنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد. او مجددا دیماه سال گذشته با دریافت ابلاغیه ای به پلیس امنیت احضار شده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال