راهپیمایی مردم زاهدان پس از نماز جمعه و تیراندازی ماموران

جمعه ۰۶ آبانماه، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۰-۲۸-SOS Iran- نماز جمعه زاهدان امروز ۶ آبان با حضور ده‌ها‌ هزار تن برگزار شد. نمازگزاران سپس با شعار “مرگ بر خامنه‌ای” به خیابان‌ها رفتند. اخباری از اعتراضات در سراوان و ایرانشهر نیز منتشر شده است. گفته می‌شود تعدادی کشته و زخمی شدند.به گزارش دویچه وله،  در پاسخ به فراخوان مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز جمعه ششم آبان (۲۸ اکتبر) اهالی این شهر پس از نماز جمعه در خیابان‌ها دست به اعتراض زدند. کانال تلگرامی “رصد بلوچستان” از کشته شدن دو نفر و جراحت ۱۰ تن دیگر خبر داده و گروه رسانه‌ای “حال وش” می‌‌گوید، چهار معترض در مجاورت مسجد مکی کشته شده‌اند.

شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و “امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه” در فیلم‌های منتشرشده به وضوح شنیده می‌شود.

در برخی دیگر از ویدیوها نیز صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

پیش از این نیز اخباری از تجمع بسیار بزرگ مردم در مسجد مکی زاهدان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. گفته شده که حضور این تعداد نمازگزار در این مسجد تا کنون بی‌سابقه بوده است. بنا بر برخی خبرها، ده‌ها هزار نفر در نمازجمعه امروز زاهدان حضور داشتند.

نماز جمعه زاهدان روز هشتم مهر نیز با تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی به نمازگزاران به خون کشیده شد. از این روز به عنوان “جمعه خونین” زاهدان یاد می‌شود.

در شهرهای دیگر بلوچستان، از جمله سراوان نیز مردم به خیابان‌ها رفته‌اند. ویدیوهای منتشرشده نشان می‌دهد که به سوی معترضان در این شهر تیراندازی شده و گاز اشک‌آور پرتاب شده است.

کانال تلگرامی “رصد بلوچستان” می‌گوید که طبق گزارش‌ها، با پرتاب گاز اشک‌آور در سراوان “یک زن و دختر ۱۵ ساله او که مبتلا به بیماری تنگی نفس بوده، زخمی شده‌اند.”

همچنین در ایرانشهر به سوی معترضان گاز اشک‌آور پرتاب شده و در بیرجند هم نمازگزاران به خیابان‌ها رفته و علیه خامنه‌ای و جمهوری اسلامی شعار سر داده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال