ارتش جمهوری اسلامی به شرکت‌کنندگان در اعتراضات ایران هشدار داد

پنجشنبه ۱۹ آبان،۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۱-۱۰-SOS Iran- در حالی که در روزهای آغازین اعتراضات ایران، معترضان خواستار مداخله ارتش به نفع خود بودند، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به شرکت‌کنندگان در اعتراضات هشدار داد و آنان را «مگسان» توصیف کرد.به گزارش ار اف ای، حیدری روز چهارشنبه گفت که «در جغرافیای ایران، راهی جز پیروی و اطاعت محض از رهبری وجود ندارد.»

او به معترضان هشدار داد که «اگر امروز آن‌گونه که جامعه انقلابی توقع دارند با این مگسان برخورد نمی‌شود اراده رهبر است، اما روزی که ایشان فرمان برخورد صادر کند به طور قطع آن‌ها هیچ جایی در کشور نخواهند داشت.»

این فرمانده ارتش با تکرار اظهارات علی خامنه‌ای، جمهوری اسلامی را به «درختی تنومند» توصیف کرد که «دشمنان» نمی‌توانند به آن آسیب برسانند.

در جریان سرکوب اعتراضات ایران از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکنون بیش از سیصد معترض جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که پیشتر گزارش‌هایی از خستگی نیروهای سرکوبگر منتشر شده بود، مقام‌های جمهوری اسلامی حقوق این نیروها را به میزان ۲۰ درصد افزایش دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی روز یکشنبه هشتم آبان نوشت که افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح در لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مورد موافقت نمایندگان قرار گرفته است.

اما این افزایش حقوق در شرایطی صورت گرفته که جامعه بین‌المللی سرکوب خشونت‌بار مردم معترض در ایران به دست نیروهای امنیتی را محکوم کرده است.

تاکنون آمریکا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه گشت ارشاد و فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به دلیل نقش داشتن در سرکوب معترضان وضع کرده‌اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال