پیش بینی سیاستمداران آلمانی: جمهوری اسلامی به زودی سقوط می‌کند

سه شنبه ۱۷ آبان، ۱۴۰۱-۲۰۲۲-۱۱-۰۸-SOS Iran- به دنبال راهپیمایی مشترک‌ هزاران ایرانی و اوکراینی در برلین و کلن علیه تهران و مسکو، یک عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس فدرال آلمان ضمن پیش بینی سقوط جمهوری اسلامی در ماه‌های آینده از دولت آلمان خواست که رژیم حاکم بر ایران را از تمام امتیازها محروم کرده، مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای را برای همیشه پایان بدهد و به جای همه اینها از مردمی پشتیبانی کند که برای کسب آزادی در داخل و خارج از کشور مبارزه می‌کنند.دولت آلمان، ضمن اعمال تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی، تلاش می‌کند اتحادیه اروپا را نیز برای درج نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان مجاب کند.به گزارش ار. اف. ای، درخواست رودریش کیزه وتر، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس فدرال آلمان برای پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای در شرایطی انتشار عمومی یافته است که به ادعای وزیرخارجه دولت رئیسی قرار است به زودی هیئتی از ایران برای فراهم کردن زمینه‌های مذاکره عازم اروپا شوند.

شهرهای برلین و کلن در روزهای آخر هفته گذشته شاهد راهپیمایی هزاران ایرانی و اوکراینی بودند که به همکاری‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی و روسیه در جنگ اوکراین اعتراض داشتند و خواستار فشار جدی‌تر غرب برای پایان دادن به جنایات جنگی در اوکراین و سرکوب معترضان در ایران بودند.

مناسبات آلمان با ایران که از آغاز اعتراضات مردم علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی رو به تیرگی نهاده، در هفته‌های اخیر، با پخش خبر استفاده پوتین از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین بحرانی‌تر از همیشه شده است. آلمان اکنون‌ نگران فرود آمدن موشک‌های اهدایی جمهوری اسلامی بر سر غیرنظامیان اوکراین نیز هست.

اولاف شولتس صدراعظم، آنالنا بربوک وزیرخارجه، امید نوری پور رئیس ایرانی‌تبار حزب سبزها و بیژن جیرسرایی دبیرکل ایرانی‌تبار حزب دموکرات آزاد از جمله سیاستمداران برجسته‌ای هستند که سرکوب وحشیانه معترضان ایرانی را همراه با همکاری تسلیحاتی این حکومت با روسیه محکوم کرده‌اند.

علاوه بر این، دولت آلمان، ضمن اعمال تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی، تلاش می‌کند اتحادیه اروپا را نیز برای درج نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان مجاب کند.

در کنار این اقدامات، وزارت خارجه آلمان هفته گذشته از کلیه شهروندان آلمانی ساکن ایران و ایرانیان دوملیتی خواست که خاک ایران را به سرعت ترک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه که به نقل از پایگاه اینترنتی این وزارتخانه در بیشتر رسانه‌های آلمانی منتشر شد، پیش بینی شده است که با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و مبارزان ایرانی خطر دستگیری، محاکمه و زندانی کردن درازمدت آلمانی‌ها و دوملیتی‌ها بیشتر شود.

جمهوری اسلامی تاکنون تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی و ایرانی دوملیتی را برای باج‌خواهی از غرب دستگیر کرده و با اتهاماتی نظیر جاسوسی برای دولت‌های خارجی و اقدام علیه امنیت ملی به زندان انداخته است.

اکنون علاوه بر عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس فدرال، بیژن جیرسرایی دبیرکل حزب دموکرات آزاد و امید نوری پور رئیس حزب سبزها نیز پیش بینی کرده‌اند که جمهوری اسلامی به همت جوانان آزادیخواه ایران به پایان خود نزدیک شده و دولت آلمان به جای رابطه با این حکومت باید در کنار مبارزان ایرانی بایستد.

منتقدان جمهوری اسلامی در آلمان نیز در تظاهرات اعتراضی خود بارها از برلین خواسته‌اند که سطح مناسبات دیپلماتیک خود با ایران را اگر قطع نمی‌کند، دست کم کاهش دهد.

همزمان با تیرگی بیشتر مناسبات آلمان با ایران، احزاب آلمانی در بندر هامبورگ نیز تلاش‌های گسترده‌ای را برای پایان دادن به فعالیت‌های تبلیغاتی مرکز اسلامی هامبورگ ادامه می‌دهند.

مرکز اسلامی هامبورگ بارها متهم به سازماندهی یا مشارکت در تظاهرات روز قدس در برلین شده است. در تظاهرات روز قدس که تا دو سال پیش هر سال در پاسخ به فراخوان ۴۳ سال پیش روح‌الله خمینی برگزار می‌شد، تظاهرکنندگان خواستار نابودی اسرائیل می‌شدند، در حالی که آلمان خود را به حفظ امنیت اسرائیل متعهد می‌داند.

محمدهادی مفتح رییس مرکز اسلامی هامبورگ که به مسجد‌ آبی نیز موسوم است، نماینده علی خامنه‌ای در اروپا است. سازمان امنیت داخلی آلمان در گزارش سالانه خود مفتح را به تبلیغ ایدیولوژیک برای جمهوری اسلامی، پشتیبانی از گرده‌های بنیادگرا و نفرت‌پراکنی علیه منتقدان خامنه‌ای متهم کرده است.

سید سلیمان موسوی‌فر، معاون مفتح در ماه اوت امسال محکوم به ترک خاک‌ آلمان شد و در ماه اکتبر برخلاف خواسته خود به ایران بازگشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال