‎دانشجویان نباید به شکل و پوشش مانکنی به دانشگاه بیایند

‎یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ – IranSOS – معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب نباید بین زن و مرد استثناء قائل شد، گفت: دانشجویان مرد ما نیز باید در دانشگاه با شخصیت مناسب حضور پیدا کند و دانشجوی پسر نباید به شکل یک مانکن و مروج فرهنگ بیگانه در دانشگاه حضور یابد همانطور که دانشجوی دختر نیز نباید این گونه باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر طه هاشمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات مفاهیم فرهنگی به درستی فهم نمی‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس برنامه و راهی که قرار است برای استقرار این مفهوم طراحی شود، نیز به اشتباه می‌رود،

برای مثال در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها، در ابتدای امر برخی گفتند پسران نباید آستین کوتاه بپوشند یا دختران حتما با چادر وارد شوند، اما ما باید نگاهی جدی به بحث فرهنگی و ارزش‌ها داشته باشیم تا مفاهیم فرهنگی‌مان مورد اقبال واقع شود.

‎وی با بیان اینکه روی مفاهیم فرهنگی باید کار پژوهشی صورت بگیرد، تصریح کرد: در گذشته اقداماتی صورت گرفته که نه تنها مفاهیم فرهنگی مستقر نشده، بلکه وازدگی ایجاد شده است.

‎هاشمی پوشش صحیح و درست را از جمله دستورات دین و قوانین دانست که باید جاری و ساری باشد و گفت: نباید این موضوع را با تحکم و دعوا به گونه‌ای بد معرفی کنیم که تعارض ایجاد شود که در حال حاضر متاسفانه گاه این اتفاق می‌افتد درحالی اگر این موضوعات به درستی تبیین شود، فرد اگر در مدرن‌ترین کشور دنیا نیز برود، حجاب خود را خواهد داشت.

‎معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب نباید بین زن و مرد استثناء قائل شد، گفت: بنابراین مرد ما نیز باید در دانشگاه با شخصیت مناسب حضور پیدا کند. دانشجوی پسر نباید به شکل یک مانکن مروج فرهنگ بیگانه در دانشگاه حضور یابد همانطور که دانشجوی دختر نیز نباید این گونه باشد. بنابراین بحث من فراتر از یک آیین‌نامه است که اگر با منطق با یک دانشجو برخورد کنیم، حتی در صورتی که آن دانشجو مفاهیم را قبول نداشته باشد، این موضوع را می‌پذیرد. اما اگر با تحکم، جنگ و گریز بخواهیم این کار را انجام دهیم، دانشجو نخواهد پذیرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال