تمدید قرار بازداشت فاطمه سپهری در زندان وکیل آباد مشهد

سه شنبه ۱۳ دی،۱۴۰۱-۲۰۲۳-۰۱-۰۳-SOS Iran- قرار بازداشت فاطمه سپهری فعال مدنی ساکن مشهد، در زندان وکیل آباد مشهد برای سومین بار تمدید شد.

به گزارش هرانا، قرار بازداشت فاطمه سپهری در زندان وکیل آباد مشهد برای بار سوم تمدید شد.
اصغر سپهری برادر فاطمه سپهری در صفحه خود ضمن بیان این موضوع گفت: خواهرم پیش از بازداشت، به دلیل وجود توده ای در دست چپ، دو بار عمل جراحی شده و نیاز به فیزیوتراپی دارد. طبق نظر پزشک، وی باید به دور از فشار روانی و استرس باشد.

همچنین آقای سپهری در مورد شرایط این فعال مدنی محبوس در زندان افزود: “خواهرم به دلیل دیابت، نیاز به رژیم غذایی مناسب دارد و همچنین دچار فشار خون است که پس از آخرین فراخوان برای تجمع در آذرماه، از تماس تلفنی و ملاقات حضوری‌ محروم شده است. این محدودیت‌ها باعث شده که هر روز به دلیل فشار خون بالای ۱۸ در بهداری زندان وکیل‌ آباد باشد.”
 فاطمه سپهری روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت شده بود.
خانم سپهری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی که یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت الله علی خامنه‌ای است، به همین دلیل در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۳ سال و شش ماه حبس تقلیل یافت. نهایتا اردیبهشت‌ماه سال گذشته حکم حبس و شلاق فاطمه سپهری به مدت ۵ سال و به صورت مشروط تعلیق شده و این فعال مدنی از زندان آزاد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال