محمد مهدی کرمی و محمد حسینی اعدام شدند

شنبه ۱۷ دی، ۱۴۰۱-۲۰۲۳-۰۱-۰۷-SOS Iran- سحرگاه امروز شنبه ۱۷ دی، حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان”، اجرا شد. چندی پیش حکم اعدام این دو معترض در دیوان عالی کشور تایید شده بود.

به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، صبح امروز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱، محمد مهدی کرمی و محمد حسینی اعدام شدند.

محمدمهدی کرمی، ۲۲ ساله، شهروند ساکن کرج دارای چندین مدال و عناوین قهرمانی مختلف در رشته کاراته است. طی روزهای اخیر، وکیل مدافع وی در گفتگو با هرانا عنوان کرد که موکلش از روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه، در اعتراض به عدم اجازه داشتن وکیل اختیاری، در ندامتگاه مرکزی کرج دست به “اعتصاب غذای خشک” زده است.

همچنین علی شریف زاده، وکیل مدافع محمد حسینی با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود، نوشته بود: “با سید محمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم. روایتش همه اشک بود. از شکنجه، ضرب و شتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت های مختلف بدن، مردی که اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد.”

هفته گذشته حکم اعدام محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی دو تن از ۱۶ فردی که در ارتباط با پرونده جان باختن یک نیروی بسیج به نام روح الله عجمیان در کرج بازداشت شده بودند در دیوان عالی کشور تایید شد.

پیش از این حکم اعدام محسن شکاری و مجید رضا رهنورد از دیگر بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر، به اجرا در آمده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال