اعدام یک زندانی در زندان رودان

دوشنبه ۱۹ دی، ۱۴۰۱-۲۰۲۳-۰۱-۰۹-SOS Iran- سحرگاه امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان رودان به اجرا در آمد.به گزارش هرانا به نقل از حال وش، امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، یک زندانی در زندان رودان اعدام شد.

هویت وی “نظیر سرخ کمان، حدودا ۲۸ ساله، فرزند مسافر، متاهل، دارای فرزند، اهل بلوچستان و ساکن روستای مرزی میلک در زابل” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است؛ این شهروند فاقد شناسنامه در سال ۹۹، از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر رودان واقع در هرمزگان به اعدام محکوم شده بود. اعدام این زندانی بدون اطلاع خانواده وی صورت گرفته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال