‎اخلال در دفن اجساد بهاییان شهر تبریز

‎چهارشنبه ,۲ بهمن ۱۳۹۲ – مسئولین از غسل و دفن اجساد بهاییان شهر تبریز با تابوت ممانعت به عمل آوردند. به گزارش هرانا، پس از تخریب بسیاری از گورستانهای بهائیان ایران، از مرداد ماه سال ۹۰ جامعه بهائی شهر تبریز نیز اجازه غسل عزیزان از دست رفته خود را ندارند. بعد از فوت خانم فاطمه سلطان زارعی از طرف گورستان تبریز (وادی رحمت) اعلام شد که اجازه غسل و استفاده از تابوت (طبق تعالیم دیانت بهائی) را ندارند و یا از دفن این شهروند بهائی جلوگیری خواهد شد.

این در حالی است که بهائیان در گذشته در تامین هزینه گورستان تبریز (وادی رحمت) نیز مشارکت داشته‌اند و تا تاریخ فوق همواره بدون مشکل در کنار دیگر شهروندان دفن می‌شدند.
‎بهائیان این شهر از طریق قانونی از تمامی مسئولین از جمله «استانداری، شهرداری، دفتر امام جمعه، دفتر وادی رحمت، کمسیون فرق و ادیان، شورای شهر، بیت رهبری، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس» پیگیر رفع این مشکل بوده‌اند ولی تمامی مسئولین به شکلی سر باز می‌زنند.
‎در پیگیری خانواده آقای «ثابت محمدی» آخرین متوفی به ایشان اعلام شد که جسد جوان از دست رفته خود را تحویل دهند و تا ظهر‌‌ همان روز، محل تدفین تامین خواهد شد، که باز هم با خلف وعده همراه بوده و این مشکل تا این لحظه پا برجاست.
‎گفتنی است در ۱۱ مورد قبل، اجساد بدون تابوت و غسل، در شهر می‌اندوآب به فاصله بیش از یک و نیم ساعت از تبریز، که این فاصله (بیش از یک ساعت) نیز خلاف موازین دیانت بهائی است دفن شده‌اند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال