‎اثبات تخلف در برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار شرکت واحد

‎پنج شنبه٬ ۰۳ بهمن ماه ۱۳۹۲ – در جلسه‌ مشترکی که روز سه شنبه با حضور مسولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل کار استان تهران برگزار شد، مشخص شد بخشی از آرایی که بابت انتخاب عضو کارگری هیات بررسی صلاحیت نامزدان شورای اسلامی کار سامانه منطقه یک شرکت واحد اخذ شده است تکراری بوده است. یکی از فعالان مستقل کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از محرض شدن تخلف غیر قانونی در برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار سامانه یک این مجموعه خدماتی خبرداد.
«حسن سعیدی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: در جلسه‌ مشترکی که روز سشنبه با حضور مسولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل کار استان تهران برگزار شد، مشخص شد بخشی از آرایی که بابت انتخاب عضو کارگری هیات بررسی صلاحیت نامزدان شورای اسلامی کار سامانه منطقه یک شرکت واحد اخذ شده است تکراری بوده است.


از قرار معلوم در جلسه مورد نظر بررسی تطبیقی لیست اسامی کارگران شرکت کننده در انتخابات یاد‌شده نشان داده‌است که ۱۲۲ رای از مجموع ۶۱۷ رای اخذ شده تکراری بوده‌است.
سعیدی بابیان اینکه برگزار کنندگان این مجمع انتخاباتی در روز انتخابات به بهانه پراکنده بودن محیط کار کارگران شاغل در سامانه منطقه یک، در پنج نقطه جداگاه اقدام به اخذ رای کرده بودند، ادامه داد: تطبیق اسامی مربوط به افراد شرکت کننده در این مجمع انتخاباتی نشان می‌دهد که ۱۰۸ نفر از رای دهندگان ۲ مرتبه و ۷ نفر دیگر ۳ مرتبه در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده‌اند.
این فعال صنفی شرکت واحد بابیان اینکه چنانچه این آرای تکراری (۱۲۲ رای) را از مجموع ۶۱۷ رای اخذ شده کسر کنیم، تعداد آرای باقیمانده در صندوق‌های رای به ۴۹۵ رای کاهش خواهد یافت، گفت: از آنجایی که مطابق تعداد کارگران شاغل در این مجموعه خدماتی نساب قانونی برای برگزاری هرگونه مجمع انتخاباتی ۵۰۴ رای است در نتیجه انتخابات برگزار شده به هیچ وجه نمی‌تواند قانونی تلقی شود.
بر این اساس در جلسه مشترکی که روز شسنبه با حضور نمایندگان کارگران معترض، مسئولان وزارت کار و اداره کل کار و امور اجتماعی استان تهران برگزار شده‌است، پس از محرض شدن تخلفات انتخاباتی که در سامانه یک شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه رخ داده است، توافق شد تا اداره کل کار و امور اجتماعی استان تهران موضوع ابطال این انتخابات را به مدیریت شرکت واحد اعلام کند.
به گفته این فعال کارگری با گذشت ۲ روز از جلسه مورد نظر هنوز مسئولان اداره کل کار تهران در خصوص اعلام ابطال انتخابات غیر قانونی شورای اسلامی کار سامانه ک شرکت واحد هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.
وی بابیان اینکه شنیده‌می‌شود که مسئولان اداره کل کار و امور اجتماعی استان تهران قصد دارند تا به جای ابطال کردن انتخابات غیر قانونی شورای اسلامی کار سامانه یک شرکت واحد با مسئولان وزارت کار در مورد توقف این انتخابات مذاکره کنند، گفت: شنیده می‌شود که به نظر مسئولان اداره کل کار استان تهران، موضوع تکراری بودن اسامی کارگران شرکت کننده در انتخابات سامانه منطقه یک شرکت واحد، تنها یک اشتباه سهوی و غیر عمدی بوده است.
اظهارات اخیر این فعال کارگری در شرکت واحد درحالی است که در چند ماه اخیر بخشی از کارگران شرکت واحد اتوبسرانی تهران و حومه  در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در سامانه‌ها و مناطق مختلف این مجموعه خدماتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده‌اند.
‎انتشار این خبر درحالی است که بنابر گفته‌های یکی از اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هرچند تا این لحظه از سوی اداره کل کار و امور اجتماعی استان تهران هیچ دستوری  در خصوص توقف یا ابطال روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار شرکت واحد ابلاغ نشده است اما احتمال دارد که اداره مذکور در اوائل هفته جاری (تا روز دوشنبه هفتم بهمن ماه) نظر خود را در خصوص نحوه ادامه برگزاری انتخابات شواری اسلامی کار شرکت واحد ابلاغ کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال