دو زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند

پنجشنبه آبان، ۱۴۰۲-۲۰۲۳-۱۰-۲۶-SOS Iran- سحرگاه روز چهارشنبه سوم آبان ماه، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد.به گزارش هرانا به نقل از همشهری انلاین، دو زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از این زندانیان در سال ۱۳۹۷ دو زن را در تهران به قتل رساند. متهم چندی بعد در شهرستان میاندوآب بازداشت شد.

وی در بازجویی ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و توسط مرجع قضایی به دو بار اعدام محکوم شد.

در این گزارش در خصوص زندانی دیگر آمده است؛ او در سال ۱۴۰۰ به دلیل سو ظن نسبت به رفتار های زن مورد علاقه خود، وی را به قتل رساند.

متهم چندی بعد بازداشت شد و در بازجویی های صورت گرفته اظهار داشت: “یک ماه قبل به رفتار و تماس‌های مینا زن مورد علاقه ام مشکوک شده و احتمال دادم به من خیانت می‌ کند. به همین دلیل ردیابی خریده و به ماشین او چسباندم و رفت‌ و آمد هایش را زیر نظر داشتم. روز حادثه به خانه فرد غریبه ای رفت و من هم با حالت خشم و عصبانیت سراغش رفتم. وقتی او را با چاقو زدم، تازه فهمیدم چه کار کرده‌ ام و پشیمان شدم اما فایده‌ ای نداشت.”

او پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم و حکم صادره چندی بعد در دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

نهایتا هر دو این زندانیان سحرگاه روز چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲ پای چوبه دار رفتند و حکم اعدام آنها به مرحله اجرا در آمد.

در این گزارش به هویت این زندانیان اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال