‎توهین آشکار محمد جواد لاریجانی به حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل

‎دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – دبیر ستاد حقوق بشر ‎رژیم جمهوری اسلامی ایران گفت: «احمق شریر» از چه کسانی دفاع می‌کند؟  امروز کسانی تحت عنوان مدافعان حقوق بشر فعالیت می کنند که آلوده به تحرکات تروریستی هستند و کار بزرگ شما بسیجیان این است که از این عنوان‌های جعلی پرده‌برداری کنید.

به گزارش (ایسنا)، محمدجواد لاریجانی در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۳ که صبح امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این جمع فرهیخته حضور یافتم. این جمع در واقع شجره‌ای طیبه است و تشکیل این معاونت تحرکی جدید و از ثمرات درخت انقلاب است.

‎دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به بحث حقوق بشر گفت: این بحث نشان می‌دهد که ایران آماده تعامل جدی برای پیشبرد نظرات خود است و حقوق بشر عنوانی است که مجموعه وسیعی از ادبیات را در سطح جهانی داراست.

‎لاریجانی در توضیح ادبیات حقوق بشر در ایران افزود: این ادبیات از لحاظ استاندارد ادبی بالاتر از دیگر ادبیات‌هاست.

‎وی تصریح کرد: ادبیات حقوق بشر ادبیاتی فرهیخته است و کسانی که به این حوزه وارد می‌شوند باید به این نوع ادبیات عادت کنند و بسیج نیز باید ادبیات خود را در حقوق بشر با این نوع ادبیات همسان کند.

‎دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به بحث‌های ایدئولوژیک در حقوق بشر، ادامه داد: حقوق بشر مدعی است که مجموعه‌ای از نُرم‌های رفتاری جهان‌شمول است و باید کرامت انسانی تمامی آنها حفظ شود.

‎لاریجانی با اشاره به منشور سازمان ملل گفت: در این منشور آمده است که هر کسی آزاد است تا دین خود را تغییر دهد بدون آنکه تحت پیگرد باشد، اما برای رفتاری درست به منظور اثبات آن دو نوع استدلال عرضه شده، اولین استدلال سکولاریسم طبیعی و دوم سکولاریسم مصلحتی است.

‎وی در تشریح سکولاریسم طبیعی اظهار کرد: در رفتار جمعی، دین مثل لباس افراد است و هر کسی باید در انتخاب این لباس آزاد باشد که این امر در صحنه زندگی جمعی سیطره داشته و تفکری است که بسیار استفاده می‌شود.

‎دبیر ستاد حقوق بشر در توضیح سکولاریزم مصلحتی اظهار کرد: این سکولاریسم به شکل مصلحتی ادیان را از حوزه عمومی بیرون آورده و به طور کلی هر کس باید در انتخاب دین آزاد باشد.

‎لاریجانی ادامه داد: اسلام بر پایه نظم سیاسی مدنی بوده و دستاورد بزرگ انقلاب و حادثه تاریخی است؛ در ایران نظم سیاسی مدنی بر اساس عقلانیت اسلامی رقم خورده است.

‎وی با اشاره به اسناد حقوق بشری گفت: آزادی در انتخاب همسر، مهمترین نوع آزادی است که غرب معتقد است این انتخاب همسر نباید حتما از جنس مخالف باشد و این در حالی است که غربی‌ها در سال‌های گذشته همجنس‌بازان را دستگیر و تحت مراقبت قرار می‌دادند و اگر ما در حال حاضر با چنین مقوله‌ای مخالفت کنیم می‌گویند که شما حقوق بشر را نقض کرده‌اید و کسی حق ندارد به غیر از صحبت‌های آنها حرفی بزند.

‎دبیر ستاد حقوق بشر افزود: تفکر ما مبنی بر این است که اسلام دین زنده، جامع و فراگیر بوده و مندرس و دین سیاه، سفید، شرقی و غربی نیست.

‎لاریجانی گفت: زمانی که بحث حقوق بشر در میان است ما میدان فکری خوبی داریم و می‌توانیم در این زمینه به بحث و گفت‌وگو بپردازیم و در حال حاضر رئیس‌جمهور در همین راستا مطالبی را به عنوان منشور جمع‌آوری کرده‌اند.

‎وی ادامه داد: اسلام بعد از ظهور خود دو تفکر مهم پیدا کرد که می‌توان از تفکر اهل بیت(ع) و تفکر اهل سنت نام برد.

‎دبیر ستاد حقوق بشر در توضیح تفکر اهل بیت(ع) تصریح کرد: ما باید نُرم‌های رفتاری را استنباط کنیم که در این راستا حوزه ایدئولوژیک حقوق بشر مسائل بسیار جالب، مهم و ضروری را عرضه کرده است.

‎لاریجانی ادامه داد: ادعای ما در صحنه جهانی بسیار روشن است و به عنوان یک مسلمان، نُرم‌های جهانی خود را در جامعه عنوان کرده‌ایم و به هیچ عنوان از آن کوتاه نمی‌آییم.

‎وی اظهار کرد: حقوق بشر دستاویزی برای پیشبرد عملیات سیاسی توسط کلوپ غربی است و برای تغییر نظام‌های حکومتی و حاکمان به کار گرفته می‌شود.

‎دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: امروز وضعیت جهانی ما به گونه‌ای است که آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تز جهان‌گشایی غرب را دنبال کرده که امپراطور شوروی داعیه همین جها‌ن‌گشایی است که این امر پدیده معناداری است و حقوق بشر در این زمینه پرچم‌دار این جهان‌گشایی است.

‎لاریجانی افزود: برای طبقه فرهیخته، تحصیلکرده و … مهم است که شما این الفاظ را پرده‌برداری کنید.

‎وی اظهار کرد: بنده با تکنولوژی اینترنت مشکلی ندارم و از افتخاراتم این است که اولین مرکزی که این ارتباطات را وارد ایران کرد، بودم.

‎دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در توسعه فناوری، گفت: من در گزارشی که به رهبری نوشته بودم این تکنولوژی را برای ایشان تعریف و مشکلات آن را نیز بازگو کردم، دو هفته بعد به همراه وزیر وقت آن زمان برای روند بررسی گزارش مراجعه کردم که در حاشیه این گزارش سه مطلب توسط مقام معظم رهبری نوشته شده بود.

‎لاریجانی در تشریح گزارش مذکور ادامه داد: اول آنکه این تکنولوژی جالب بوده و می‌توان روی آن سرمایه گذاری کرد، دوم اینکه این حوزه برای جوانان بسیار جالب است و باید این میدان را برای جوانان باز کنیم و سوم اینکه از همین الان باید در فکر آلودگی‌های این صنعت نیز باشید.

‎وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من برای یک عالم دینی که در یک گزارش ۳۰ صفحه‌ای روح این مطلب را متوجه شده بسیار غرورآفرین است و شاید هیچ رهبری در دنیا اهمیت این امر را متوجه نشود.

‎دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در دنیای معاصر امروز دسترسی به واقعیت و اطلاعات صحیح بسیار سخت‌تر از گذشته است و امروز بر روی هر حادثه ده‌ها پرده به اسم اطلاعات وجود دارد.

‎لاریجانی گفت: در گزارش شخص “احمق شریری” گفته شده که ۴ نفر در ایران قرار است اعدام شود و در طی این گزارش ۴ هزار نامه برای ما آمد که این ۴ نفر را اعدام نکنید، اما این ۴ نفر چه کسانی بودند، یکی از آنها جلوی نانوایی ۲ نفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه‌ای را منفجر کرد، نفر سوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفر چهارم در خانه‌ای مملو از آرپی‌جی و بمب دستگیر شده بود.

‎وی با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای ایران، اظهار کرد: امروز درگیری که غرب با جمهوری اسلامی ایران دارد، در قسمت پایه‌ای مربوط به تعیین بنای زندگی مدنی و سیاسی بر اساس عقلانیت دیگری مانند اسلام است که این از حق انرژی اتمی و هسته‌ای مسلم‌تر است که البته باید در مورد حق انرژی اتمی هم مراقبت فراوان انجام داد، ولی من معتقد نیستم که چون چرخ سانتریفیوژهای ما زیاد می‌چرخیدند، چرخ اقتصاد ما کند شده و به عکس است و اشتباه بزرگی است.

‎لاریجانی تصریح کرد: امروز کسانی که تحت عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند، آلوده به تحرکات تروریستی هستند و اسم خود را مدافعان حقوق بشر گذاشته‌اند. اما در اسناد سازمان ملل متحد چنین عنوانی سابقه ندارد. پس بدانید وقتی که نام مدافع حقوق بشر را شنیدید، افرادی هستند که تحرکات تروریستی دارند.

‎دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که در هر دوره‌ای میوه خوبی دارد، گفت: بحث حقوق بشر نشان می‌دهد ایران در این زمینه آماده تعامل جدی برای پیشبرد نظرات خود است. ولی من در اینجا می‌خواهم بستری که این فعالیت‌ها می‌تواند ثمرات چشمگیری داشته باشد را تشریح کنم.

‎لاریجانی در تعریف حقوق بشر اضافه کرد: حقوق بشر پاورلتر بسیار پیچیده از مجموعه‌ای عظیم است که در این راستا سه کلیدواژه در ادبیات حقوق بشر بسیار متداول است که می‌توان از آزادی، دموکراسی و برابری نام برد که مجموعه‌ای عظیم از تحرکات حقوق بشر این سه عنوان کلیدواژه است.

‎وی در توضیح مفهوم آزادی در حقوق بشر، گفت: آزادی که در خصوص کشور ما اعمال شده یعنی اینکه هر کس بتواند علیه نظام تبلیغات خود را بازگو کند و تحت پیگیری قرار نگیرد یعنی ایجاد فضایی برای میدان دادن به حرکات براندازانه و این در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود.

‎دبیر ستاد حقوق بشر در تعریف مفهوم آزادی در غرب، اضافه کرد: مرز آزادی در مفهوم غرب امنیت است و ما نیز زمانی که بحث ممنوعیت حجاب در فرانسه مطرح شد رئیس‌جمهور این کشور این امر را اینگونه توجیه کرد که روسری مسئله نیست بلکه این امر حکایت از رشد تفکری دارد که لائیسیته را قبول ندارد که باید جلوی آن را گرفت.

‎لاریجانی در توضیح مفهوم دموکراسی تصریح کرد: دموکراسی جایی است که آراء مردم از رای قانونی مشخص شده؛ اما هنگامی که به ما می‌رسد این امر در کف خیابان تعریف می‌شود، که در جریان فتنه ۸۸ گروهی با فضاحت به خیابان ریخته و در مقابل آمریکایی‌ها از این شورش دفاع کردند، پس چطور می‌توان آمریکا را مدعی دموکراسی دانست، حقوق بشر آمریکایی یعنی دخالت در امور سیاسی سایر کشورها.

‎وی در توضیح مفهوم برابری، افزود: تقسیم جرم و مجازات مجرمانه، نژادپرستانه است؛ ما زمانی که صحبت از برابری می‌کنیم این امر چه جنسیتی و چه قومی باشد یک جریان ضدقومی بوده و برچسبی برای تحرکات سیاسی است.

‎دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: امروز کسانی تحت عنوان مدافعان حقوق بشر آلوده به تحرکات تروریستی هستند، چنین عنوانی در سازمان ملل وجود ندارد و با تکرار این عنوان قصد رسمیت بخشیدن به آن را دارند؛ هنگامی که اسم مدافع حقوق بشر مطرح می‌شود بحث در خصوص تروریسم بوده که این عنوانی جعلی است و پایه اسناد سازمان مللی ندارد و کار بزرگ شما بسیجیان این است که از این عنوان‌های جعلی پرده‌برداری کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال