‎تاجر ایرانی عضو سپاه قدس، پول ترور سفیر را داده است!

‎دوشنبه ‫٬‬ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – روزنامه زمان گزارش داده ‌که رضا ضراب، تاجر ایرانی که هم اکنون به اتهام ‌فساد مالی اخیر در ترکیه دستگیر شده، یک و نیم میلیون دلار پول برای ترور دیپلمات عربستانی در واشنگتن ‌به آمریکا فرستاده است. به گزارش «تابناک»، بنا بر این گزارش، «امت اوران» معاون حزب جمهوری‌خواه خلق که حزب مخالف دولت اردوغان است، از وی پرسیده ‌که آیا رضا ضراب که ادعا می‌شود یک و نیم میلیون پول برای ترور دیپلمات عربستانی به آمریکا فرستاده، ‌عضو سپاه قدس ایران است؟

منصور عرب سیار کسی است که در سال ۲۰۱۱ ادعا شد به دنبال ترور سفیر عربستان در ایالات متحده بوده است. او در دادگاه با این ادعا که یک قاچاقچی را اجیر کرده که سیر سعودی را ترور کند، گناهکار شناخته و به بیست و پنج سال حبس محکوم شد؛ اما او هیچگاه اعتراف نکرد ‌از سوی ایران یا سپاه قدس ایران این کار را کرده ‌یا ارتباطی با ایران داشته است! دادگاه‌های آمریکا نیز تنها جرم عرب سیار را ثابت کردند و از نقش ایران در این اتهام سخنی نگفتند.
 
‎البته معاون حزب جمهوری خواه خلق می‌گوید که دستگاه اطلاعات ملی ترکیه در سال ۲۰۱۱ کشف کرده ‌که ضراب مبلغ‌ یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات سعودی فرستاده‌ است. او از اردوغان خواسته‌ به آنان در پارلمان بگوید، در صورتی که وی از این مسأله آگاه بوده، آیا تحقیقاتی در این زمینه کرده است یا خیر.

‎وی همچنین می‌خواهد بداند که اردوغان این اطلاعات را با همتایان سعودی و آمریکایی خود هم در میان گذاشته است.

‎از آنجا که در صورت اثبات اتهام رضا ضراب در همکاری با عرب سیار، در هیچ کجا نامی از ایران یا سپاه قدس نیامده است و فقط عضو پارلمان ترکیه این مسأله را به عنوان پرسش مطرح کرده، تردید‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.

‎‌به نظر می‌رسد در آستانه سفر اردوغان به ایران، آنان درصددند با همراهی ‌سعودی‌ها تنش جدیدی در روابط دو کشور به راه اندازند، زیرا اردوغان همواره از رضا ضراب به عنوان تاجری معتبر نام برده است. با رسانه‌ای کردن چنین گمانی، مخالفان اردوغان و سعودی‌ها ‌همزمان ‌اردوغان را در فشار قرار خواهند داد و هم اتهامی جدید علیه ایران مطرح می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال