آقای بانکی مون، زنان و کودکان کرد سوری را دریابید!

عالیجناب، همانگونه که مستحضرید کردها در سوریه با جمعیت ۳ تا ۴ میلیون نفری و عموماً ساکن در مناطق شمال و شمال شرقی آن کشور بزرگترین اقلیت قومی در سوریه هستند. این مردم در طول تاریخ موجودیت کشوری به نام سوریه، بویژه در نیم قرن اخیر از ابتدایی ترین حقوق سیاسی و فرهنگی محروم و حتی از حقوق شهروندی و حق تابعیت نیز بی نصیب بوده اند.

اما علیرغم این بی حقوقی ها و محرومیت ها مردم و اغلب سازمان های سیاسی کرد در جنگ جاری میان دولت حاکم و مخالفانش، سیاست و مواضعی بی طرفانه اتخاذ نمودند،ولی این سیاست متاسفانه مانع از تعرض و حملات نیروهای طرفین درگیر به مناطق کردنشین نشده است، تا آنجا که اخیراً تعدد و شدت این حملات افزایش یافته و تنها طی چند هفته گذشته دهها تن از نیروهای مردمی محافظ کرد،کشته شده و صدها نفر از روستائیان بی دفاع ربوده و اسیر و زندانی گردیده اند.
در این مدت برخی از فعالان سیاسی و رهبران کرد ترور و تعدادی از گروگان های کرد زنده زنده در آتش سوزانده  شدند و به طرز دلخراشی به قتل رسیده اند. در آخرین زنجیره حملات و جنایات انجام گرفته علیه مردم کرد در سوریه ۴۵۰ زن و کودک و سالمند روستایی از جمله یکصد کودک خردسال،بی رحمانه قتل عام شدند. این رشته از جنایات هولناک ظاهراً توسط گروه های وابسته به سازمان القاعده صورت گرفته که گفته می شود در میان اپوزیسیون نیروهای مخالف دولت نفوذ کرده اند.
 عالیجناب !
با عنایت به مراتب فوق،سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از جنابعالی به عنوان دبیرکل سازمان ملل درخواست می نماید با یافتن راه  چاره ای برای توقف و جلوگیری از کشتار زنان و کودکان بی دفاع کرد در سوریه و شهروندان غیر نظامی آن کشور،سریعاً اقدام نمایید، همچنین جهت انجام تحقیقات پیرامون کشتار مردم بی دفاع و شناسایی آمران و عاملان جنایات اخیر در کردستان سوریه و سپردن آنان به دست عدالت، هیات ویژه ای به آن کشور اعزام نمایید.
محمدصدیق کبودوند/ زندان اوین
آگوست ۲۰۱۳/ مرداد ۱۳۹۲

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال