‎معاون اول قوه قضائیه ‎رژیم ایران : احمد شهید باید محاکمه شود

‎پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – معاون اول قوه قضائیه ‎رژیم ایران گفت: گزارشگر حقوق بشر دروغ‌های متعددی در گزارش خود گفته است که یکی از آنها افترایی است که نسبت به استقلال قوه قضائیه و استقلال قاضی بیان شده و اگر دادگاه عادل بود وی برای این موارد باید محاکمه می‌شد. به گزارش (فارس) از شیراز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در مراسم تحلیف کارآموزان دوره‌های پنجم و ششم دستگاه قضایی که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام و جمهوری اسلامی در گرو اجرای عدالت است و امروز مهمترین مولفه قدرت در نظام ما مردم متدین هستند.

وی افزود: هرچه مردم با کارآمدی بخش‌های مختلف حوزه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی، فرهنگی و قضایی در کشور مواجه شوند اعتماد آنان افزایش می‌یابد و این امر پشتوانه اصلی انقلاب است که قدرت اصلی نظام را بالاتر می‌برد.
‎رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش متناقض گزارشگر حقوق بشر از ایران، ادامه داد: هر قاضی در قوه قضائیه مستقل است و در نظام قضایی ایران به هیچ قاضی نمی‌توان گفت به گونه ویژه‌ای رای دهد.
‎به گفته وی، گزارشگر حقوق بشر دروغ‌های متعدد در گزارش خود دارد و یکی همین افترا است که نسبت به استقلال قوه قضائیه و استقلال قاضی بیان شده و اگر دادگاه عادله‌ای بود وی برای این موارد باید محاکمه می‌شد.
‎این مسئول قضایی تصریح کرد: هرکس یک بار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کرده باشد، می‌داند که نه‌تنها دستگاه قضایی بلکه هر قاضی حاضر در این دستگاه،‌ به طور کامل مستقل است.
‎وی در ادامه ابراز داشت: ممکن است در فرایند قضایی دادگاه بالاتر و مرجع بالاتر نظر دیگری داشته باشد اما در کنار اختیاری که قانون به قضات داده یک تکلیف نیز برای آنان معین کرده است.
‎معاون قوه قضائیه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف در شیراز، گفت: در این مراسم قضات با قسم و سوگند، با خدا، قرآن کریم، اهل بیت و ملت پیمان و میثاق می‌بندند و پایبندی به آن را سوگند می‌خورند.
‎وی همچنین گفت: قاضی نباید به آنچه در دوره دانشگاه و کارآموزی کسب می‌شود بسنده کند بلکه باید در صدد ارتقای دانش در مورد قضا، به‌روز کردن و دانش‌افزایی باشد.
‎این مقام قضائی بیان کرد: بررسی و بازخوانی پرونده‌ها و احکام صادره در دستگاه قضایی، یکی از راهکارهای روزآوری علم قاضی است.
‎وی با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اظهار داشت: امام برای ما الگو است، ایشان سه ویژگی و امتیاز محوری داشتند که در میان نکات فراوانی که می‌توان در مورد حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد اما دانایی، دلیری و دیانت و دین‌داری حقیقی، محوری‌ترین نکات و رمز موفقیت امام است.
‎رئیسی به قضات جدید توصیه کرد که به این ویژگی‌ها توجه کرده و آنها را در خود رشد دهند و اضافه کرد: آنچه می‌تواند انسان را به حق نزدیک کند، دین‌مداری  و در خلوت جلوت خدا را دیدن است.
‎وی افزود: قضات نیازمند ملکه فرقان هستند و برای تشخیص حق باید حق را شناخت و برای شناخت حق باید دیانت داشت.
‎معاون اول قوه قضائیه، دادسراها را نخستین خط مقابله با جرائم دانست و گفت: زمینه لغزش در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی که دادیاران، بازپرسان و قضات در آن حضور دارند بیشتر است.
‎نماینده ولی فقیه در فارس نیز در این مراسم گفت: پیشانی نظام جمهوری اسلامی دستگاه قضایی بوده و همه نگاه‌ها به این دستگاه است.
‎آیت‌الله اسدالله ایمانی ادامه داد: مسئولیت امر قضا بسیار سنگین و از لحاظ مختلف قابل ملاحظه است چنانکه افرادی که مسئولیت قضاوت را به طور رسمی عهده‌دار می‌شوند قدم جای پای انبیا گذاشته‌اند.
‎امام جمعه شیراز تصریح کرد: کارآموزان قضایی در حوزه ماموریت خود نباید از هیچ‌کس وحشتی داشته باشند و تنها رضایت خدا را در نظر بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال