‎درخواست حکم قطع دست یک متهم در دادگاه کیفری

پنجشنبه ,۱۰ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – قضات دادگاه کیفری‌استان تهران پرونده درخواست قصاص دست متهمی را بررسی می‌کنند که دست جوانی را در نزاع‌ از مچ قطع کرده ‌است. این پرونده که قرار است به‌زودی در شعبه ۷۷ دادگاه کیفری ‌استان تهران مورد رسیدگی قرار گیرد، با شکایت جوانی فروشنده تشکیل شد. به گزارش هرانا به نقل از روزنامه شرق، او با ضربات متعدد چاقو به‌شدت مجروح شده و تا مدت‌ها در کما ‌بود. مطابق گزارش پرونده، اوایل سال جاری جسم نیمه‌جان مردی را به بیمارستان منتقل کردند که همراهانش مدعی‌ بودند با ضربات شمشیر مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته ‌است.

با انتقال مجروح جوان به بخش مراقبت‌های ویژه و انجام عملیات احیا، پزشکان موفق شدند او را که خون زیادی از دست داده بود و در آستانه مرگ قرار داشت، نجات دهند. تحقیقات نشان داد این جوان ۲۵ساله به نام رامین در غرب تهران مغازه دارد. او روز حادثه با فردی به نام محمد درگیر شده بود.
‎از آنجایی که رامین به کما فرورفته و هنوز بهوش نبود ماموران شاهدان را مورد بازجویی قرار دادند. یکی از دوستان رامین که محمد را هم از نزدیک می‌شناخت به پلیس گفت: «من و محمد به اتفاق یکی دیگر از دوستانمان برای خوردن سیرابی به مغازه رامین رفتیم. محمد مشروب با خودش آورده‌ بود. بعد از اینکه مقدار زیادی سیرابی خوردیم به پیشنهاد محمد به داخل ماشین او رفتیم و مقدار زیادی هم مشروب خوردیم.
‎من نفهمیدم چه اتفاقی افتاد که ناگهان درگیری شدیدی بین محمد و رامین رخ داد و محمد بعد از پیاده‌شدن از ماشین با شمشیر به جان رامین افتاد و او را زد.» گفته‌های این شاهد عینی باعث بازداشت محمد شد. او اتهامش را قبول کرد و گفت فحاشی میان آن‌ها باعث چنین اتفاقی شد. در حالی‌که بازجویی‌ها ادامه داشت ماموران متوجه ‌شدند رامین از کما خارج اما دستش از مچ قطع و ضربات کاری که بر گردن او وارد شده نیز بخشی از بدنش را از کار انداخته ‌است.
‎با ارایه شکایت از سوی رامین، محمد به اتهام قطع ‌دست بازداشت شد. او گفت: «بعد از اینکه مشروب خوردیم محمد اصرار کرد من بازهم بخورم اما گفتم دیگر ظرفیتش را ندارم. محمد فحاشی کرد و گفت تو آدم بدبختی هستی و حرف‌های رکیکی زد من هم جوابش را دادم و همین باعث اختلاف میان ما شد. محمد شمشیر را بیرون کشید و به سمت من حمله کرد بعد از اینکه چندین ضربه به گردنم زد و خون زیادی از من رفت شمشیر را روی مچ دستم کوبید و دستم را قطع کرد آنقدر از من خون رفت که بیهوش شدم و وقتی بهوش آمدم در بیمارستان بودم.»
‎با معرفی رامین به پزشکی‌قانونی تایید شد مچ دست این جوان بعد از واردآمدن ضربه قطع‌ و ضرباتی نیز به گردن او وارد شده و رگ‌های حیاتی‌ او را دچار خونریزی و آسیب شدیدی به وی وارد کرده‌ است. با پایان تحقیقات رامین درخواست صدور حکم قصاص مچ‌ دست کرد و با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۷ دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. این پرونده به‌زودی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال