‎محسنی اژه‌ای: با اعتراضات کارگری مخل نظم عمومی برخورد می‌کنیم

‎دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این دستگاه با افرادی که به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا، «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در نشست خبری امروز – دوشنبه ۱۴ بهمن- در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا که از او درباره دلیل تغییر رویکرد قوه قضائیه در مواجهه با اعتراضات صنفی کارگران و بازداشت ۲۸ کارگر معدن چادرملو و ۳ کارگر کارخانه پلی‌اکریل طی دو هفته گذشته پرسیده بود، گفت: هیچ تغییر رویه‌ای نسبت به اعتراضات صنفی کارگران صورت نگرفته است اما اگر افرادی به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند با آن‌ها برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور در برابر این مطلب که «گویا بازداشت کارگران در واکنش به اعتراضات صنفی کارگران صورت گرفته است»، خطاب به خبرنگار ایلنا گفت: این چیزی که شما می‌گویید تعبیر شماست. اگر فردی نسبت به مسئله‌ای اعتراض داشته باشد و به خاطر آن تحصن کند اشکالی ندارد. اما اگر بروند جلوی کسی را بگیرند و در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند این یک اقدام غیرقانونی است و ما با وی برخورد می‌کنیم.
‎پی‌گیری مرگ دو کارگر در آتش‌سوزی جمهوری
‎سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده مربوط به حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری با جدیت دنبال می‌شود.
‎غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه سخنان خود در نشست خبری در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده آتش سوزی در خیابان جمهوری گفت: در حال حاضر رسیدگی به این حادثه توسط بازرسی کل کشور؛ شهرداری، دادستانی و وزارت کشور دنبال می‌شود و طبق پیگیریهای که انجام دادند دستگاههای مربوطه از جمله بازرسی کل کشور با سرعت و جدیت در حال رسیدگی به این مسئله هستند.
‎وی افزود: افرادی از جمله آتش نشانان و کسانی که در ساختمان موردنظر حضور داشتند و در آن محیط کار می‌کردند برای ادای توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال