‎نگهبانان مزارع کشت و صنعت کارون ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند

‎دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – نزدیک به ۴۰۰ کارگر نگهبان مزارع کشت و صنعت کارون در ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی حقوق دریافت نکرده‌اند./ این کارگران از مزارع نیشکر در برابر حیوانات یا هر عامل دیگری که به این مزارع آسیب برساند، محافظت می‌کنند. نماینده کارگران نگهبان مزارع کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر (واقع در استان خوزستان) از تعویق ۴ ماهه در پرداخت حقوق همکارانش خبر داد. 

«رضا سلطانعلی‌پور» در این باره به ایلنا گفت: نزدیک به ۴۰۰ کارگر نگهبان مزارع کشت و صنعت کارون در ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی حقوق دریافت نکرده‌اند و به نظر می‌رسد این رویه نگران کننده در بهمن ماه هم ادامه داشته باشد.



وی در ادامه با انتقاد از کارفرما به دلیل ایجاد محدودیت برای نمایندگان کارگران، تصریح کرد: کارفرما برای انصراف نمایندگان کارگری از پیگیری مطالبات کارگران، قراردادهای آن‌ها را تعلیق یا حقوق آن‌ها را با تاخیر بیشتری از سایرین پرداخت می‌کند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر، قراردادهای پیشین کارگران نگهبان به پایان رسیده است و چهار تن از نمایندگان کارگران به مدت یک ماه از کار تعلیق شده‌اند. 

این نماینده کارگری در پایان اظهار داشت: ۴۰۰ کارگر نگهبان کشت و صنعت کارون در اعتراض به تعلیق یک ماهه نمایندگان شان و ۴ ماه تعویق حقوق از امضای قراردادهای جدید خودداری کرده‌اند. 

گفتنی است کارگران نگهبان از مزارع نیشکر در برابر حیوانات یا هر عامل دیگری که به این مزارع آسیب برساند، محافظت می‌کنند.
‎همچنین لازم به ذکر است تلاش خبرنگار ایلنا برای تماس با «رحمت علی میری مقدم» مدیر عامل کشت و صنعت نیشکر کارون تا لحظه انتشار این خبر بی نتیجه مانده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال