‎برگزاری دادگاه چهار درویش گنابادی پس از ۱۰ ماه

جمعه٬ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – چهار درویش گنابادی محبوس در بند امنیتی «عبرت» زندان عادل آباد شیراز، پس از تحمل ۱۰ ماه بازداشت موقت، به دادگاه انقلاب شیراز اعزام شدند. به گزارش مجذوبان نور؛ صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده محسن اسماعیلی٬ ابراهیم بهرامی٬ محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش گنابادی که به اتهام «تشکیل گروه تروریستی علیه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی» و «محاربه با خدا» و «حمل سلاح»، مدت ۱۰ ماه را در بازداشت موقت سپری می‌کنند، برگزار شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور وکلای این دراویش آقایان هرسینی، نظری، منتظری، صادقی و یداللهی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی یزدانیان انجام شد.
وکلای زندانیان با توجه به اتهامات موکلان خود، از قاضی یزدانیان خواستار ارائه شواهد موجود در پرونده مبنی بر هر گونه کشف و ظبط اسلحه مرتبط با دراویش شدند، اما نسبت به این خواسته آنها پاسخی داده نشد.
‎گفتنی است که در طول برقراری دادگاه عده‌ای از دراویش طربقت نعمت اللهی گنابادی در حمایت و ابراز همدلی با برادران زندانی خود در مقابل دادگاه حضور پیدا کردند.
‎دراویش یاد شده در جریان غائله‌ آفرینی تندروان مذهبی و بسیجی‌ نمایان کوار علیه دراویش نعمت‌ اللهی گنابادی آن شهرستان دستگیر شده و از کمترین حقوقی که در قانون اساسی برای یک زندانی در نظر گرفته شده، محروم هستند به طوری که هم اکنون بیش از ۱۰ ماه را بر خلاف قانون در حالت بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال